kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵

رژیم صهیونیستی از تلاش 150 یهودی برای مهاجرت به ایران ممانعت کرد

رژیم صهیونیستی و ایالات متحده در تلاش هستند تا از مهاجرت اعضای یک گروه یهودی ارتدوکس به ایران جلوگیری کنند. اعضای گروه لو طاهور که ضدصهیونیست هستند، در سال ۲۰۱۸ از ایران تقاضای پناهندگی سیاسی کرده اند.


سایت خبری صهیونیستی یانت در گزارشی با اشاره به تلاشهای آمریکا و اسرائیل برای ممانعت از مهاجرت این گروه یهودی به ایران ادعا کرد: صدها نفر از اعضای این گروه که در حال حاضر در گواتمالا مستقر هستند، قصد مهاجرت به ایران را دارند و ظاهراً در تلاش هستند تا از طریق اقلیم کردستان وارد مرز ایران شوند.
در این گزارش آمده است که بستگان اعضای این گروه یهودی با وزارت خارجه و وزارت دادگستری آمریکا تماس گرفته و از آنها خواسته‌اند تا فوراً با همتایان گواتمالایی خود تماس بگیرند تا از خروج خانواده‌های آنها از گواتمالا جلوگیری شود. نزدیکان اعضای آمریکایی این گروه نیز درخواست‌های مشابهی از وزارت خارجه آمریکا داشته‌اند.
بر اساس گزارش منتشر شده، این نگرانی وجود دارد که پس از رسیدن این افراد به مرز ایران و اقلیم کردستان، یک مشکل بزرگ سیاسی و امنیتی ایجاد شود. اعضای این گروه در ابتدا قصد داشتند به منطقه اربیل عراق که همسایه ایران است و به نظر آنها همان بابل در کتاب مقدس است، حرکت کنند و از مرز کردستان وارد ایران شوند.
تایمز اسرائیل در این باره می نویسد نیروهای امنیتی گواتمالا پس از درخواست مقامات آمریکایی، تعدادی از اعضای این گروه یهودی را که دارای تابعیت آمریکایی هستند و ظاهراً در روزهای اخیر در حال عزیمت به ایران بودند را بازداشت کرده‌اند.
بنا بر ادعای فوق یک گروه قبلاً به این منطقه سفر کرده است و اعضای دیگر گروه نیز اکنون سعی می‌کنند به‌صورت هوایی خود را از گواتمالا به غرب آسیا برسانند.
خاخام زوی گلوک، مدیر یک سازمان صهیونیستی در اسرائیل گفته است که این گروه حدود ۲۸۰ عضو با تابعیت اسرائیلی، آمریکایی یا کانادایی دارد که اکثر آنها حتی دو تابعیتی هستند.
گلوک در این باره اظهار داشت: انتظار دارم که دولت [رژیم] اسرائیل تمام تلاش خود را برای یافتن راهی برای جلوگیری از مهاجرت انها . آنها نمی‌توانند بچه‌ها را ببرند، زیرا هیچ سندی در مورد تولد آنها وجود ندارد. علاوه بر این، وقتی خانواده جدیدی به گروه می‌پیوندد، گذرنامه آنها ضبط می‌شود.
گروه لوطاهور در بیت المقدس توسط خاخام شلومو هلبرانس در دهه ۱۹۸۰ تأسیس شد. یهودیان لِو طاهور (Lev Tahor) – به معنای قلب پاک- یکی از گروههای یهودیان ارتدوکس (یهودیان حریدی) هستند که بیش از سایر فرقه‌های یهودی به آموزه‌ها و سنت‌های دین یهود و تورات از جمله حجاب زنان وفادار مانده‌اند و به همین دلیل مورد آزار و اذیت صهیونیست‌ها و لابی‌هایشان قرار گرفته‌اند.
اعضای این فرقه بارها تحت تعقیب و بازداشت‌های مکرر از سوی پلیس رژیم صهیونیستی قرار گرفتند. نهادهای اجتماعی تلاش می‌کنند با انتقال کودکان این گروه به مراکز نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست، از انتقال اعتقادات این گروه به نسل جدید آن‌ها جلوگیری کنند.
فشارهای وارده به اعضای این فرقه باعث شد سال ۲۰۰۵ تعداد زیادی از آن‌ها به کانادا و کشورهایی از جمله گواتمالا و مکزیک مهاجرت کنند.