kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۶۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

دردسرهای عجیب پرسپولیس برای سفر به عربستان /کم‌کاری شد یا کارشکنی صورت گرفت؟!

عدم هماهنگی و شاید هم کارشکنی موجب شد تیم فوتبال پرسپولیس برای سفر به عربستان با مشکل رو‌به‌رو شود.

 

سرویس ورزشی-

اعضای تیم پرسپولیس که به دلیل برگزاری اردوی تیم ملی با یک روز تاخیر قرار بود راهی عربستان شوند، دیروز نتوانستند تهران را به مقصد ریاض ترک کنند. این در حالی است که اعضای تیم پرسپولیس از ساعت ۱۰ صبح در فرودگاه مهرآباد حاضر شدند و قرار بود ساعت ۱۱ با پرواز چارتر و اختصاصی به ریاض بروند که باتوجه به ناهماهنگی‌ها این اتفاق رخ نداد.
یحیی گل‌محمدی نیز اعتراض تندی را نسبت به تاخیر پرواز تیمش نشان داد و با انتشار یک عکس اعلام کرد که او و کادرش برای هواخوری در فرودگاه حضور دارند! سرانجام پس از ساعتها تاخیر، اعضای تیم پرسپولیس پس از اینکه اطمینان پیدا کردند قرار نیست راهی ریاض شوند، فرودگاه را ترک کردند. نکته مهم اینکه قرمزهای پایتخت باید یک روز هم در ریاض قرنطینه شوند و حالا در فاصله سه روز تا بازی الهلال، در سفر به این کشور هم ناکام مانده‌اند.
پس از این اتفاق باشگاه پرسپولیس در سایت رسمی خود نوشت: عرف بین‌المللی می‌طلبد تیم‌های ورزشی، بدون مشکل موفق به خروج از کشورهای خود و رسیدن به کشور مقصد شوند اما این‌طور به نظر می‌رسد که کارشکنی از سوی فرودگاه ریاض باعث ایجاد شرایطی شد تا اعضای تیم فوتبال پرسپولیس ساعت‌ها در فرودگاه مهرآباد معطل شوند و در نهایت حاصلی برای شروع سفر نداشته باشند. در این شرایط انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال کشورمان از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا، اتفاقات رقم خورده را پیگیری کند.
پیروانی: AFC و فدراسیون عربستان
باید جوابگو باشند
افشین پیروانی سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس پس از لغو پرواز پرسپولیس به کشور عربستان گفت: واقعا هیچ چیز درباره زمان پرواز نمی‌دانیم. امیدوارم پرواز کنیم چون باید طبق پروتکل‌ها ۲۰ ساعت در قرنطینه و حباب بهداشتی باشیم تا سپس مجوز تمرین پیدا کنیم. ما یک روز بعد از بازی با استقلال تاجیکستان درخواست ویزا کردیم تا برای سفر به عربستان دچار مشکل نشویم اما این رفتارها را کردند. تا همین الان هم به ما روادید نداده‌اند. گفته‌اند به فرودگاه بیایید و پس از انگشت نگاری
و چشم نگاری بتوانید وارد شوید. وی درباره پیگیری‌های فدراسیون فوتبال در این باره گفت: ما چندین و چند نامه از طریق فدراسیون داده‌ایم و پیگیر هستیم. یک ماه است درخواست کردیم ویزا بدهند اما باز هم خبری نیست. به ما می‌گویند برای پرواز دیر اقدام کرده‌ایم. حالا من می‌خواهم بگویم برای پرواز شاید دیر اقدام کردیم اما برای ویزا که یک ماه پیش درخواست دادیم. من در جریان جزئیات پرواز نیستم. پرواز بهانه و کارشکنی است که دارد به ما آسیب می‌رساند.
پیروانی درباره بازگشت بازیکنان و مربیان به منزل برای استراحت کردن تاکید کرد: این‌قدر زمان پرواز را هر نیم ساعت به تأخیر‌انداختند که نتوانستیم کاری کنیم. خواستیم تمرین کنیم که تصور کردیم شاید بگویند زمان پرواز می‌شود و مجبور می‌شویم به فرودگاه برویم.
وی رفتار سعودی‌ها را کارشکنی توصیف کرد و گفت: باشگاه الهلال و فدراسیون فوتبال عربستان باید پاسخگو باشند. AFC هم باید جواب بدهد. کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گوید فقط چهار روز قبل از بازی باید سفر کنید. شاید ما دلمان بخواهد یک هفته زودتر برویم شاید هم بخواهیم یک روز قبل سفر کنیم. البته اگر امروز می‌رفتیم، سه روز تا بازی با الهلال زمان داشتیم.
سرپرست پرسپولیس درباره اینکه آیا پرسپولیس امور مربوط به پرواز خود را به درستی انجام داده است؟ خاطرنشان کرد: ما قطعاً می‌دانستیم چه کار کنیم. به نظر می‌رسد مجموعه‌ای کارشکنی می‌کند که از سوی ما نبوده است. وقتی هنوز پس از دو سال نمی‌توانیم میزبانی کنیم و حتی جلوی چشم هواداران خود بازی کنیم باید با این مسائل هم رو‌به‌رو شویم.
درخواستی که دیر ارائه شد
با وجود صحبت‌های پیروانی پیگیری‌ها از سازمان هواپیمایی حاکی از آن است که با توجه به اختلافات بین دو کشور طی دو سال گذشته، ایران پرواز برنامه‌ریزی شده به این کشور نداشته و اگر پرواز مسافری به مقصد ریاض یا دیگر شهرهای عربستان انجام شده با هماهنگی قبلی و به صورت موردی بوده است که باید حداقل ۷۲ ساعت قبل درخواست آن ارائه شود. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس روز سه شنبه درخواست خود را برای پرواز به عربستان ارائه داده و با وجود تاخیر در ارسال این درخواست، مسئولان سازمان هواپیمایی و دیگر دستگاه‌های متولی در حال پیگیری برای انجام این پرواز هستند.
در حالی که شواهد و قرائن از سمت باشگاه پرسپولیس گواه این را می‌دهد که این باشگاه برای سفر کاروانش به عربستان همه تمهیدات لازم را انجام داده و عدم پرواز صبح این تیم ربطی به کم کاری باشگاه ندارد و آن را کارشکنی از سوی سعودی‌ها عنوان کردند اما به نظر می‌رسد این شرایط نامناسب برای سرخپوشان فقط دلایل برون مرزی
ندارد.
استوری منتشر شده از سوی یحیی گل محمدی حکایت از این دارد که ظاهرا باید این عدم پرواز را در داخل جست‌وجو کرد. او در گلایه خود عنوان کرده که بعد از 5 ساعت معطلی به دلیل برخی عدم هماهنگی‌ها و بی‌خیالی بعضی به خانه برگشتند. اینکه منظور او چه کسی یا کسانی است شاید به زودی مشخص شود.
توضیحاتی که سرپرست پرسپولیس
حذف کرد
دیروز هم مجید صدری سرپرست باشگاه پرسپولیس بعد از اینکه کاروان این تیم بعد از 5 ساعت معطلی در فرودگاه مهرآباد در نهایت مجوز پرواز به سمت عربستان را دریافت نکردند و به منازل خود برگشتند، در صفحه اینستاگرامش پستی را منتشر کرد که در آن نوشته بود: «اتفاق باورنکردنی دیگری علیه پرسپولیس رقم خورد. همه چیز را مهیا کرده بودیم تا تیم در ساعت 11 به عربستان سفر کند اما از سوی کشور عربستان اجازه فرود به پرواز ما داده نشد. به همین خاطر تصمیم بر این شد تا بازیکنان برای استراحت، به منزل
برگردند.
با این حال شخصا این موضوع را ار طریق شکایت به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیگیری می‌کنم و تا انتهای مسیر و روشن شدن دلایل این اتفاق تلخ، پیش می‌روم تا دست مقصر یا مقصران رو شود. هیچ کسی حق ندارد علیه پرسپولیس کارشکنی کند. البته من به خاطر این کوتاهی از همه هواداران عذرخواهی می‌کنم. قطعا امید دارم با شکست الهلال جواب دندان شکنی به ایشان خواهیم داد».
با این حال بعد از دقایقی این پست و این توضیحات از صفحه سرپرست تیم حذف شد. اینکه چرا سرپرست پرسپولیس این اقدام را انجام داده مشخص نیست.
لازم به یادآوری است دیدار تیم‌های پرسپولیس ایران و الهلال عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شنبه هفته آینده ساعت 21:30 برگزار می‌شود.