kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸

اخبار ورزش جهان

 

فلسطین دیدار با رئیس ‌فیفا را رد کرد
فدراسیون فوتبال فلسطین به اقدام رئیس‌فیفا برای سفر به سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داد.
جانی اینفانتینو رئیس‌فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده، روز گذشته (سه‌شنبه) با نفتالی بنِت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد. رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند که در ملاقاتی که اینفانتینو با نفتالی بنِت داشته، به او پیشنهاد داده اسرائیل با کشورهای همسایه به رهبری امارات متحده عربی برای میزبانی مشترک از مسابقات جام جهانی 2030 نامزد شوند. فدراسیون فوتبال فلسطین در واکنش به این موضوع و پس از حضور جانی اینفانتینو در افتتاحیه مرکز صلح فریدمن واقع در سرزمین‌های اشغالی، ملاقات از پیش تعیین شده خود با رئیس‌فیفا را لغو کرد. فدراسیون فوتبال فلسطین روز سه‌شنبه ضمن اعلام لغو ملاقات خود با اینفانتینو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حضور رئیس‌فیفا در مراسم افتتاحیه «موزه بردباری» توهین به ارزش‌های فیفا برای تحمل مذهبی و همزیستی مسالمت‌آمیز است.
رونالدو پس از دهمین هت‌تریک ملی:
گل‌زدن در DNA من است
کریستیانو رونالدو پس از به‌ثمر رساندن دهمین هت‌تریک ملی خود برای تیم ملی پرتغال، ادعایی نه چندان دور از واقعیت در مورد خود مطرح
کرد.
فوق ستاره تیم ملی پرتغال در دیدار سه شنبه شب گذشته تیم ملی کشورش برابر لوکزامبورگ در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، در ۱۳ دقیقه ابتدایی بازی، دوبار از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد و در دقایق واپسین نیز هت‌تریک خود را تکمیل و به پرتغال در کسب برتری پنج بر صفر کمک کرد. مرد ۳۶ ساله زاده مادیرا پرتغال، شمار گل‌های ملی خود را به ۱۱۵ رساند؛ این در حالی است که وی از زمان به ثمر رساندن نخستین گل دوران حرفه‌ای خود در هفتم اکتبر ۲۰۰۲ تاکنون، در مجموع ۷۹۴ گل در رده بزرگسالان به ثمر رسانده است. رونالدو در پستی اینستاگرامی نوشت: یک پیروزی دیگر، یک قدم دیگر به سمت هدف‌، یک شب تاریخی دیگر در دفاع از پرچم کشورمان!در ادامه این پست آمده است: قول داده بودم که همیشه بدنبال گل‌های بیشتر و بیشتر و بیشتر باشم! این در دی‌اِن‌اِی من و ما است؛ ما هرگز به کم راضی نمی‌شویم؛ دست از مبارزه نمی‌کشیم و همواره برای تمام چیزهای قابل دستیابی خواهیم جنگید! کاپیتان تیم ملی پرتغال به‌تازگی و پس از عبور از علی دایی ستاره اسبق تیم ملی ایران از حیث بیشترین گل ملی، درخصوص «رویای خود برای عملکرد بهتر و بهتر» حرف زده است. رونالدو در کنار «لیونل مسی» رقیب همیشگی خود، در جمع ۳۰ نامزد کسب توپ طلا، در جست‌وجوی ششمین توپ طلای خود است.