kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۶۳۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

مجلس سربلند
سیاح: «نمایندگان با رای قاطع، هم انحصار در خدمات حقوقی را حذف کردند، هم تبعیض زشت به نفع خودشان را (نمایندگان مجلس و قضات می‌توانستند بدون آزمون، وکیل شوند دیگر نمی‌توانند). نمایندگان هم به لابی نه گفتند هم به وسوسه تعارض منافع؛ این شد مجلس انقلابی.»
شلیک سامانه جوشن

محمد با انتشار این تصویر نوشت: «جوشن در حقیقت نسخه جدیدی از همان ۱۵ خرداد است اما با یک تفاوت مهم و اساسی؛ رادارش کاملا پسیو است، یعنی تشعشع ندارد و توسط موشک‌های ضدرادار و دیگر سامانه‌های کشف رادارهای پدافندی قابل کشف نیست.»
پیام دل گرم‌کننده رهبر انقلاب به جبهه مقاومت
حسینی: «تو مستند شهید ابو‌مهدی یه جاش آقای ابومهدی المهندس میگن روزی که من نا امید شده بودم برای مبارزه و مقاومت، رهبر انقلاب این بشارت رو دادن که امیدوار باشید آینده و حیات سیاسی دولت عراق روزی با نیروهای شما تغییر خواهد کرد.»
اندیکا؛ پولدار اما محروم
امین غفاری: «اندیکا را قطب انرژی برق آبی کشور می‌دانند. سرزمینی که در میان دو سد بزرگ مسجد سلیمان و شهید عباسپور با تولید
۴۰۰۰‌ هزار مگاوات برق‌، ۱۴‌ درصد انرژی برق آبی کشور را تولید می‌کند. منطقه‌ای مستضعف که از حداقل‌هایی همچون آب، بهداشت، آموزش و جاده محروم است.»
قحطی سیلندر گاز

مجید بامری با انتشار این تصویر نوشت: «دیشب تو روستا بودیم، کپسول که نبود به این شکل رو آتش غذا و چای آماده کردن؛ زمستون و فصل سرد شروع نشده، قحطی سیلندر گاز تو دلگان سیستان و بلوچستان شده.»
چرا باید واکسن بزنیم؟
علی: «تا موج پنجم کرونا در ایران، ۱۲درصد افراد بالای ۶۵ سال واکسن نزده بودند و ۷۴درصد فوتی این گروه سنی در موج پنجم از همین ۱۲درصد بوده. این یعنی مرگ‌ومیر در افراد واکسینه نشده ۲۰.۸۷ برابر افراد واکسینه شده است. به عبارتی اگر واکسن بزنیم ۲۰ برابر احتمال مرگ‌مان در اثر ابتلا به کرونا کمتر می‌شود.»