kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۵۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
یک بازیگر:

خدا را شکر می‌کنم بعد از انقلاب وارد سینما شدم(اخبار ادبی و هنری)

یک بازیگر گفت: خدا را شکر می‌کنم بعد از انقلاب وارد سینما شدم

بهمن دان، بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی در سریال «گاندو2» ایفای نقش کرد میهمانِ «شب‌نشینی» تلویزیون شد. او در این برنامه خدا را شکر کرد که بعد از انقلاب وارد سینمای حرفه‌ای شده است و گفت: در جوانی خانواده‌ام مذهبی بودند و نمی‌گذاشتند قبل از انقلاب به سراغ سینما بروم که از این بابت خدا را شکر می‌کنم بعد از انقلاب وارد سینمای حرفه‌ای شدم.
وی با ‌اشاره به اینکه نمی‌دانم چرا سینمای دفاع‌مقدس راکد مانده است، افزود: در ادبیات و تاریخ ایران آن‌قدر قصه وجود دارد که بتوان درباره آنها آثار فاخر ساخت. آن‌قدر درباره جنگ می‌توانیم اثر تولید کنیم که این کار را نکرده‌ایم. نمی‌دانم چرا سینمای دفاع مقدس راکد مانده است، قرارمان این نبود که سینمای جنگ را رها کنیم. با این وضعیت آیندگان ما چیزی ندارند که از جنگ و اتفاقاتی که در آن سال‌ها برای ایران رخ داد ببینند.
دان درباره نقش‌آفرینی‌اش در سریال «گاندو2» خاطرنشان کرد: با افتخار نقشم را بازی کردم خیلی هم دوستش داشتم امیدوارم همیشه ایران پرقدرت باشد.
به گزارش تسنیم، او بارها در جریان گپ‌وگفت‌هایش به دغدغه ساخت کارهای دفاع‌مقدسی و نشان دادن رشادت‌ها و استقامت‌ها در برابر دشمن ‌اشاره کرده که باید در قالب آثار هنری به نمایش گذاشته شود. تاریخ را باید برای آیندگان‌مان بازگو کنیم که هیچ‌وقت از خاطره‌ها نرود. به همین خاطر است که «طوفان‌شن» اثر خاطره‌انگیزش را نمی‌توان از خاطره‌ها برد؛ اثری که درباره حمله آمریکایی‌ها برای آزادی گروگان‌های سفارت آمریکا در ایران است. بهمن‌دان در جریان گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم به این دغدغه‌ها و نبودنش در این ایام ‌اشاره کرد و حتی به بسیاری از سریال‌های نمایش‌خانگی و سینمایی که به جز طنزهای مبتذل، و فیلم‌های عشق و عاشقی دختر و پسری که مضمونش مثلت‌های عشقی است چیزی ندارد گلایه دارد.