kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱

اخبار کوتاه از فوتبال

 

اسکوچیچ: راضی نیستم، ریسک کردم
دراگان اسکوچیچ، سرمربی ایران در نشست خبری پس از دیدار با کره جنوبی گفت: در نیمه اول می‌دانستیم در میانه میدان مشکل داریم و سعی کردیم با تغییرات فاصله بین بازیکنان ایران و کره را کمتر کنیم. می‌دانستیم دوئل سه به سه در میانه میدان داریم. در نیمه دوم با اضافه شدن نورافکن نمایش بهتری داشتیم. در نیمه اول به این موضوع آگاه بودم که اگر دو مهاجم جلو بروند، تعادل به هم می‌خورد ولی آگاهانه این کار را کردم. سرمربی تیم‌ملی در پاسخ به این سؤال که چه پیش‌بینی‌ای برای ادامه مسیر تیمش در راه صعود به جام جهانی دارد، توضیح داد: من به نتیجه تساوی با کره بسنده نمی‌کنم و راضی نیستم ولی باید بگویم که کره تیم فوق‌العاده‌ای بود و بازیکنانی در سطح جهانی دارند. بازی امروز(دیروز) با رقیب مستقیم‌مان بود. ما با مثبت‌اندیشی جلو می‌رویم و حواسمان است که مشکلات تیم را حل کنیم و نمایش بهتری داشته باشیم.اسکوچیچ در پاسخ به این سؤال که آیا در نیمه نخست مقابل کره سورپرایز شده بود، بیان کرد: اگر به حرف‌هایم گوش می‌دادید متوجه می‌شدید که سورپرایز نشدیم. ما آگاهانه تصمیم گرفتیم که در خط حمله بازیکن بیشتری داشته باشیم و دلیلش این بود که بهتر حمله کنیم. ولی تا دیدیم تعادل تیم به هم خورده تاکتیک را تغییر دادیم. ما آماده اتفاقات دیگر بودیم. دوباره تکرار می‌کنم که آگاهانه تعداد بازیکنان میانه زمین را کم کردم و ریسکی بود که به عنوان سرمربی قبول کردم.
جهانبخش: به مسیر خودمان ادامه می‌دهیم
کاپیتان تیم ملی ایران گفت: هنوز صدر جدول را در اختیار داریم و باید تلاش کنیم و به مسیر خودمان ادامه دهیم. علیرضا جهانبخش پس از تساوی یک - یک ایران و کره جنوبی اظهار کرد: بازی سخت و سطح بالایی را دیدیم. برای اولین بار تیم ملی ایران عقب افتاده بود و این شرایط را تا به حال تجربه نکرده بودیم اما این اتفاق هم برای ما خیلی خوب بود و توانستیم در این شرایط خوب بازی کنیم و جبران کنیم.او ادامه داد: هنوز صدر جدول را در اختیار داریم و باید تلاش کنیم و به مسیر خودمان ادامه دهیم تا به عنوان تیم اول کارمان را به خوبی انجام دهیم.
بنتو: نتیجه عادلانه بود
پائولو بنتو، سرمربی کره‌جنوبی در نشست خبری پس از دیدار با ایران گفت: بازی خوبی بین دو تیمی که روش‌های متفاوتی داشتند بود. ما در نیمه اول بهتر بازی کردیم ولی پس از گل، ایران واکنش خوبی داشت و دقایق سختی پشت سر گذاشتیم. ما به بازی برگشتیم و بازی را به خوبی کنترل کردیم. ما می‌توانستیم در دقایق پایانی گل بزنیم ولی فکر می‌کنم نتیجه عادلانه بود. او افزود: من احساس متضادی دارم. هم از اینکه یک امتیاز در یک بازی سخت گرفتیم خوشحالم و هم از اینکه پیروزی‌مان را از دست دادیم، ناراحتم. ما بازی سختی داشتیم که در لحظاتی از بازی خوب بودیم و پس از گل هم ایران بهتر بود و واکنش خوبی به گل داشت. ما در آماده‌‌سازی‌مان برای بازی انتظار دیگری داشتیم. الان جایگاه خوبی داریم و امیدوار به بازی‌های آینده هستیم. سرمربی کره‌جنوبی در پاسخ به این سؤال که چرا از ضدحملات استفاده نکردند، گفت: ما می‌دانستیم مقابل تیمی خوب بازی می‌کنیم. ایران واکنش خوبی به گل خورده داشت و لحظات سختی در بازی داشتیم. همچنین ما در دقایق پایانی موقعیت خوبی را از دست دادیم. من فکر می‌کنم که نتیجه خوب و عادلانه‌ای در یک بازی متعادل رخ داد.
پرسپولیس صبح امروز عازم ریاض می‌شود
زمان سفر کاروان تیم فوتبال پرسپولیس به عربستان مشخص شد. در جریان جلسه دیروز سید مجید صدری با یحیی گل‌محمدی و افشین پیروانی پیش از تمرین تیم پرسپولیس در ورزشگاه شهید کاظمی، برنامه‌های سفر این تیم برای سفر به عربستان بررسی شد و سرپرست سرخ پوشان به مدیر و سرمربی پرسپولیس اعلام کرد شرایط لازم برای اعزام به ریاض و اقامت تیم در این شهر فراهم شده است. برهمین اساس قرار است کاروان پرسپولیس ساعت 10 صبح امروز با پرواز چارتر برای دیدار با الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به ریاض بروند.این مسابقه از ساعت 21:30 شنبه 24 مهر در ورزشگاه فیصل بن فهد دوحه برگزار می‌شود.
بازگشت ژاپن به رقابت‌های انتخابی جام جهانی
تیم ملی فوتبال ژاپن در دیداری حساس مقابل استرالیا در انتخابی
جام جهانی 2022 به پیروزی رسید. تیم ملی فوتبال استرالیا صدرنشین گروه دوم مسابقات انتخابی جام جهانی دیروز در حساس‌ترین بازی این گروه میهمان ژاپن بود که با نتیجه 2 بر یک شکست خورد.گل‌های ژاپن در این بازی را به ترتیب‌تاناکا(8) و بهیج(86 گل به خودی) به ثمر رساندند. تک گل استرالیا در این بازی را هروستیچ در دقیقه 70 به ثمر رساند.سامورایی‌ها در این بازی باید برنده می‌شدند تا در ادامه امیدوار به صعود باشند. ژاپن با این برد 6 امتیازی شد و رده سوم ماند.استرالیا با این باخت با 9 امتیاز در صدر جدول ماند. عربستان هم با 9 امتیاز در رده دوم قرار دارد.