kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵



اگرچه مصرف مکمل‌ها، تأثیر فراوانی را بر سلامت انسان دارد، اما این مسئله با اما و اگر‌هایی همراه است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه آمریکایی «Eat This, Not That»،
شاید بر کسی اهمیت فراوان مصرف ویتامین D پنهان نباشد؛ اما رازی در این خصوص وجود دارد تا بتوانید از این مکمل قدرتمند به درستی بهره‌مند شوید.
استفاده از مولتی ویتامین یا تعداد انگشت شماری از مکمل‌ها به شکل روزانه، به مانند یک پیروزی در حفظ و مراقبت از خود به‌نظر می‌رسد. این مسئله خصوصاً زمانی که شما ویتامین D را به‌عنوان یک نوع رژیم غذایی به‌حساب آورید، درست‌تر به‌نظر خواهد رسید.
با این حال، یک متخصص تغذیه آمریکایی می‌گوید در صورتی که شما مکمل ویتامین D را با گروه مهمی ‌از غذا‌ها‌ ترکیب نکنید، به احتمال زیاد قادر نخواهید بود تا بدن خود را برای جذب خواص گسترده این ویتامین فعال کنید.
این در حالی است که طبق اعلام مایو کلینیک- از معتبرترین مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان- افراد بین یک تا ۷۰ سال باید روزانه
۶۰۰ یکای بین‌المللی (IU) ویتامین D مصرف کنند. پس از سن ۷۰ سالگی، این مقدار باید به ۸۰۰ (IU) افزایش یابد.
اگر شما از کپسول ویتامین D برای رسیدن به میزان مصرف مورد نیاز خود بهره می‌برید، این عاقلانه است؛ اما علم می‌گوید شما باید این کپسول را با چیز دیگری مصرف کنید.
همان‌طوری که پایگاه «MindBodyGreen» می‌نویسد، ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است. این بدان معناست که برخلاف دیگر ویتامین‌ها، این ویتامین در صورت همراه شدن با آب، در آن حل نمی‌شود. در عوض، باید با چربی جفت شود تا به درستی در بدن توزیع و جذب شود.
به گفته این کارشناس تغذیه، یک کلید مهم در این زمینه، آن است که چربی که در کنار ویتامین D مصرف می‌کنید، باید چربی مفید باشد. او از روغن زیتون، آووکادو و کتان به‌عنوان نمونه‌هایی از چربی‌های سالم نام می‌برد.
اما چه میزان چربی لازم است؟
یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که غذا‌های حاوی حدود ۱۰ گرم چربی ممکن است جذب ایده‌آل ویتامین D را پشتیبانی کنند. پس چند برش ماهی قزل‌آلا دودی یا یک مشت کوچک آجیل یا یک قاشق غذاخوری کره آجیل طبیعی که در اسموتی صبح شما مخلوط شده باشد، می‌تواند مفید
به‌نظر برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر: