kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
با حضور زاکانی

ایستگاه شهید رضایی در خط ۶ مترو تهران به بهره برداری رسید

با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، ایستگاه شهید رضایی در خط ۶ مترو پایتخت افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ایستگاه شهید رضایی در خط ۶ مترو تهران صبح دیروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و برخی از مدیران شهری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
ایستگاه شهید رضایی، سیزدهمین ایستگاه خط ۶ مترو محسوب می‌شود که در خیابان هفده شهریور، پایین‌تر از میدان خراسان قرار دارد.
خط ۶ مترو تهران یک خط درون‌شهری به طول
۳۸ کیلومتر با ۳۱ ایستگاه است که ۱۲ ایستگاه این خط شامل دولت‌آباد، شهدا، امام حسین‌(ع)، بعثت، کیانشهر، امیرکبیر، یادگار امام (ره)، شهید ستاری، شهید اشرفی اصفهانی، دانشگاه تربیت مدرس، مرزداران و شهرک آزمایش افتتاح شده است.
این خط از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) و محله نفرآباد در شهرری آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه مترو شهدای هفده شهریور با خط هفت، در ایستگاه مترو میدان شهدا با خط چهار، در ایستگاه امام حسین(ع) با خط دو، در ایستگاه مترو شهدای هفت تیر با خط یک، در ایستگاه مترو میدان ولی‌عصر (عج) با خط سه و دوباره در ایستگاه مترو دانشگاه تربیت مدرس با خط هفت تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب امتداد مسیر داده و به محدوده شمال غربی تهران خواهد رسید.
ارتباط خط ۶ مترو از شهرری به سمت ورامین
ایجاد می‌شود
شهردار تهران گفت: پس از تکمیل خط 6 مترو، برای رفاه حال شهروندان از ایستگاه‌های این خطوط در شهرری به خطوط ریلی ورامین دسترسی ایجاد خواهد شد.
علیرضا زاکانی در حاشیه بازدید از ایستگاه متروی در حال ساخت میدان حضرت عبدالعظیم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: امروز افتتاح ایستگاه شهید رضایی را داشتیم که در امتداد بهره‌برداری از ایستگاه‌های خط ۶ انجام شد و در ادامه از ایستگاه‌های این خط بازدید به عمل آمد.
زاکانی افزود: پس از تکمیل ایستگاه‌های خط 6، مسیر به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه پیدا می‌کند و ارتباط با خط یک مترو همچنین با خطوط ریلی راه آهن ورامین، به منظور تسهیل دسترسی مسافران ورودی و خروجی ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: امیدوار هستیم با تکمیل کار بتوانیم ایستگاه‌های متعددی را به شکل هر ماه یک افتتاح داشته باشیم و با تکمیل خطوط 6 و 7 به بهره‌برداری حداکثری برسیم و بتوانیم به توسعه خطوط جدید بپردازیم.
شهردار تهران درخصوص ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: کارهای سخت‌افزاری این ایستگاه در حال انجام است و امیدواریم با سرعت‌دهی به این پروژه خبرهای خوبی برای مردم داشته باشیم.