kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
در صورت انتقال با برگ سبز

تکلیف وراث در صورت فوت مالک خودرو چیست؟

 

نایب‌رئیس‌کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: برگ سبز خودرو، سند کالای منقول محسوب می‌شود و در صورت فوت مالک خودرو نیازی به مراجعه به دفترخانه‌ها نیست.
حسن نوروزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا و سیما، درباره برگ سبز خودرو و ابهاماتی که در بخش وراثت مطرح می‌شود اظهار داشت: برگ سبز، سند قطعی است و مردم می‌توانند به راهور مستقیم مراجعه کنند، همچنین فرد اگر بخواهد می‌تواند به دفترخانه مراجعه کند. نوروزی افزود: ما به عنوان نمایندگان مجلس به دنبال بسته شدن دفترخانه یا راهور نیستیم، هر دو باید باز باشند و مردم استفاده کنند. وی تاکید کرد: اگر بحث فوتی و وراثت مطرح است، خودرو کالایی منقول به حساب می‌آید و همانگونه که کالا بین وراث تقسیم و یا به شورای حل اختلاف اعلام و بر اساس آن تقسیم می‌شود، بنابراین مردم هر کاری را که برای انتقال کالایی دیگر انجام می‌دهند برای خودرو نیز همان را انجام می‌دهند و نگران نباشند.
نماینده رباط کریم در مجلس گفت: هیچ‌گاه نباید راه بر مردم بسته شود و آنها را در چالش قرار‌داد و باید امورات مردم را تسهیل کرد. حتی اگر امکان داشته باشد مبلغی که هم اکنون توسط راهور اخذ می‌شود به نفع مردم کاهش یابد.