kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
مدیر سابق پنتاگون خبر داد

چین در هوش مصنوعی از آمریکا جلو افتاد

 

سرویس خارجی-
فرمانده سابق بخش نرم‌افزاری پنتاگون می‌گوید چین توانسته آمریکا را در حوزه‌های مربوط به هوش مصنوعی شکست دهد. وی این برتری را مقدمه برتری چین در عرصه جهانی توصیف کرده است.
رقابت بین چین و آمریکا از حوزه‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به حوزه هوش مصنوعی رسیده و طبق اخباری که منتشر شده چین در این حوزه نیز از آمریکا پیش افتاده است. یک فرمانده سابق آمریکایی روز یکشنبه در همین زمینه گفت، چینی‌ها توانسته‌اند آمریکایی‌ها را در تمام حوزه‌های مربوط به هوش مصنوعی شکست دهند. «نیکلاس چایلان» فرمانده سابق بخش نرم‌افزاری وزارت دفاع آمریکا که اخیراً استعفای خود را اعلام کرده است، در مصاحبه با«فایننشال تایمز» گفت، ناتوانی آمریکا در سبقت گرفتن از چین، آینده کشورش را به خطر می‌اندازد. او که اخیراً در اعتراض به سرعت پایین انتقال فناوری‌های جدید به ارتش آمریکا استعفا کرده گفت: «ما ظرف 15 تا 20 سال آینده هیچ شانسی برای رقابت در نبرد با چین نداریم. همین حالا این اتفاق افتاده است و قضیه از دید من تمام شده است، خواه در زمینه جنگ باشد یا حوزه‌های دیگر.»
به گزارش فارس این مقام سابق پنتاگون اذعان کرد، چین به‌خاطر برتری‌هایی که در زمینه فناوری از جمله هوش مصنوعی، محصولات زیستی و ژنتیک کسب کرده است، در حال حرکت به سمت برتری در عرصه جهانی است. «چایلان» حتی این را هم گفت که، چین در آینده بر جهان غالب خواهد شد و تمام خط رسانه‌ها و مسائل ژئوپلیتیک را در دست خواهد گرفت.
او با گلایه از کند بودن روند نوآوری‌ها در آمریکا، شرکت‌های آمریکایی نظیر گوگل را به بی‌میلی نسبت به همکاری با دولت متهم و یک دلیل آن را مباحثات اخلاقی پیرامون هوش مصنوعی عنوان کرد. این فرمانده سابق نرم‌افزاری پنتاگون با اشاره به «سرمایه‌گذاری‌های سنگین چین» در حوزه هوش مصنوعی گفت، سطح عملکرد بخش دفاع سایبری در برخی وزارتخانه‌های آمریکا «در حد مهد کودک» است.«چایلان» گفت، در مقایسه با برتری سخت‌افزاری مانند تولید جنگنده‌های اف-۳۵، فناوری‌های نو ظهور نظیر هوش مصنوعی برای آینده آمریکا حیاتی‌تر هستند.
دستگیری مهندس هسته‌ای آمریکا
خبر دیگر از آمریکا اینکه یک مهندس هسته‌ای نیروی دریایی آمریکا که به اسرار نظامی دسترسی داشت، به تلاش برای فروش اطلاعاتی درباره طراحی زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا به شخصی که گمان می‌کرد عامل دولت خارجی باشد، اما مامور مخفی اف.بی.آی بود، متهم شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در اسناد وزارت دادگستری آمریکا جزئیاتی از اتهامات مربوط به جاسوسی «جاناتان توبی» آمده است/«جاناتان توبی» ۴۲ ساله شنبه بعد از آنکه یک کارت حافظه را داخل محفظه‌ای جا‌‌سازی کرد، به همراه همسر
۴۵ ساله‌اش دایانا در ویرجینیای غربی بازداشت شد. مقامات آمریکایی همچنین از دریافت نامه‌ای از جاناتان خبر دادند که در آن گفته بود: بابت ترجمه ضعیفم به زبان شما عذرخواهی می‌کنم. لطفا این نامه را به دست آژانس اطلاعات نظامی خود برسانید. فکر می‌کنم این اطلاعات برای کشورتان بسیار ارزشمند باشد. این ساختگی نیست.جاناتان توبی از سال ۲۰۱۲ در استخدام دولت آمریکا بود، دسترسی امنیتی بالا داشته و متخصص در نیروی محرکه هسته‌ای نیروی دریایی آمریکاست. او همچنین در آزمایشگاهی کار می‌کرد که به گفته مقامات روی نیروی اتمی برای نیروی دریایی آمریکا کار می‌کردند.