kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸

ضرورت همکاری بین‌المللی در مهار انحصار مجازی آمریکا(اخبار ادبی و هنری)

پنجاه و یکمین اجلاس سالانه تنظیم‌گران بین‌المللی، امسال نیز همچون ادوار پیشین توسط موسسه بین‌المللی ارتباطات با حضور ساترا و تنظیم‌گرانی از اقصی‌نقاط جهان برگزار شد.


در این اجلاس موضوعات مختلفی اعم از آینده رسانه‌های عمومی، مسئله حفاظت از داده‌ها، مسائل رقابتی و چالش حکمرانی سکوهای دیجیتال مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. در پنل اختصاصی «حکمرانی سکوها» در کنار ساترا، تنظیم‌گران کشورهای آلمان، ایتالیا، تایلند و نهاد بِرِک (نهاد اتحادیه اروپا برای همگرایی تنظیم‌گران) شرکت داشتند.
در این اجلاس که ساترا برای بار دوم در آن شرکت کرده است، موضوع و محوریت پنل مذکور، لزوم هم‌راستاسازی منافع عمومی و چرخه اقتصادی و سودآوری سکوها بود که شرکت‌کنندگان، پیرامون آن به گفت‌و گو پرداختند.
سید محمدصادق امامیان، رئیس‌ساترا در این اجلاس به ارائه چند پیشنهاد پرداخت که یکی از آنها ضرورت همکاری بین‌المللی تنظیم‌گران در مهار قدرت بلامنازع سکوهای آمریکایی بود.
در این پنل، مدیران نهادهای تنظیم‌گر سایر کشورها نیز با تأکید بر دغدغه‌های مشترک، لزوم شکل‌گیری سازوکار همکاری را برای رفع دغدغه‌های کشورها به عنوان راه‌حل مطرح کردند.