kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۳۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹

ماجرای بمب اتمی که آمریکا 63 سال پیش به اشتباه بر سر مردم خود انداخت!(پرونده)

در حالی که همه فکر می‌کنند آمریکا تنها بمب اتمی را بر سر ساکنان هیروشیما و ناکازاکی‌انداخته است گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد نیروی هوایی این کشور در دوران جنگ سرد نیز یک بمب اتمی را با یک اشتباه احمقانه به یکی از ایالت‌های خود‌انداخته اما بمب عمل نکرده است!
رسانه‌های آمریکا و انگلیس از جمله پایگاه آمربکایی «دیلی بیست» و پایگاه خبری نشریه «دیلی میل» انگلیس به تازگی گزارشی را بازنشر کرده‌اند که حکایت از آن دارد آمریکا علاوه‌بر بمباران هیروشیما و ناکازاکی، یک بمب اتمی را در گذشته (بیش از ۶۳ سال پیش) و در دوران جنگ سرد بر روی یکی از ایالت‌های خود‌انداخته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران پایگاه آمریکایی «دیلی بیست» در گزارش خود با عنوان «زمانی که نیروی هوایی آمریکا یک بمب اتمی را تصادفی بر روی کارولینای جنوبی‌انداخت» نوشت: «بخشی از تاریخ اتمی وجود دارد که به کتاب‌های تاریخ راه نیافته است. در دوران جنگ سرد، آمریکا چندین بمب اتمی را بر روی افراد بی‌گناهی ‌انداخت که چندین برابر قوی‌تر از بمب‌هایی بودند که در اواخر جنگ جهانی دوم بر هیروشیما و ناکازاکی ‌انداخته شد؛ اما تیر‌ها به خطا رفته، بیش از آنکه حاصل اقدامات خصمانه باشد، حاصل اشتباهات محض بودند. این اشتباهات که از سوی ارتش آمریکا انجام گرفته بود، بیشتر علیه مردم خود آمریکا صورت گرفت که حال باید گفت از شانس خوب و یا اقدامات احتیاطی مهندسی شده، هیچ کدام از آنها منفجر نشدند.»
بر اساس این گزارش یکی از این اشتباه‌ها که به تاریخ ۱۱ مارس سال ۱۹۵۸ (20 اسفند 1336) باز می‌گردد؛ زمانی است که بمبی اتمی، یک خانواده را در کارولینای جنوبی هدف قرار‌داد. در بعد از ظهر روز سه شنبه، یازدهم مارس سال ۱۹۵۸ خانواده گرگ (Gregg) مشغول کار‌های خود بودند و بچه‌ها نیز به بازی در حیاط خانه مشغول بودند. والدین آنها نیز در خانه سرگرم بودند که ناگاه یک بمب‌افکن بوئینگ به شکلی تصادفی و به هنگام تلاش برای تعمیر بمب، دسته رها‌سازی اضطراری بمب را می‌کشد و سبب می‌شود بمبی اتمی بر روی محوطه پشتی خانه «خانواده گرگ» در منطقه «مارس بلاف» در ایالت کارولینای جنوبی بیفتد؛ اما به شکل معجزه آسایی، تنها جان‌هایی که بر اثر این حادثه از دست می‌رود، مرغ‌هایی بودند که در حال چریدن در آنجا بودند.