kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
خوش‌چشم:

جاه‌طلبی باکو سناریوی CIA است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ماجراجویی باکو، نخجوان و ‌ترکیه که با سناریونویسی، تحریک و رهبری رژیم صهیونیستی و آمریکا طراحی شده، یک اقدام حساب‌شده در راستای طرح‌های نیمه‌پنهان سازمان سیا است که از چندی پیش در دست اقدام بوده و هدف اصلی آن استفاده از جاه‌طلبی این چند کشور برای ضربات راهبردی به جمهوری اسلامی ایران است.

سید مصطفی خوش‌چشم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با مهر ضمن‌ اشاره به مواضع خصمانه اخیر باکو علیه کشورمان گفت: دشمنی‌های آذربایجان در حقیقت در راستای طرح‌ها و تحریکات اسرائیل و همچنین به‌دلیل جاه‌طلبی‌های آقای علی‌اف است.
وی همچنین اظهار داشت: برندا شیفر، تئوریسین رادیکالیزه کردن ناسیونالیسم آذری که طرح تجزیه ایران را دارد، به دعوت باکو به مناطق مرزی با ایران سفر کرد و از رود ارس عکس گرفت و در توئیتر به زبان آذری پیامی ‌تجزیه‌طلبانه نوشت.
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: خانم شیفر عضو بنیاد دفاع از دموکراسی است، اندیشکده‌ای آمریکایی که تندروترین تئوریسین‌های علیه ایران در آن جمع هستند و علاوه بر آن در دانشکده حیفای اسرائیل نیز کار می‌کند که در واقع یکی از استراتژیست‌های اسرائیلی است و در خدمت ارتش اسرائیل و دستگاه جاسوسی این رژیم است و ارتباط تنگاتنگی با سفارت رژیم‌صهیونیستی در باکو دارد.
خوش‌چشم افزود: او تحت لوای لابیئیست انرژی و متخصص وجوه سیاسی انرژی در باکو و آذربایجان کار می‌کند که در واقع یک پوشش برای اهداف و مأموریت‌های جاسوسی وی است.
وی گفت: وقتی وضعیت به جایی می‌رسد که یک چنین فردی، به‌صورت رسمی ‌عکس خودش را بر روی پل خداآفرین در توییتر می‌گذارد، کاملاًً مشخص است که دست صهیونیست‌ها برای اجرای طرح‌ها و اهداف‌شان باز گذاشته شده است.
کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: با هدف صیانت از منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به‌نظرم پیشنهاد دریافت امتیاز ساخت، نگهداری و مالکیت درازمدت مثلا ۹۹ ساله بزرگراه مرزی نوردوز تا ایروان، اقدام بسیار مناسبی خواهد بود که هم منافع اقتصادی تامین شود و همچنین یک پیام بسیار مستقیم و محکمی ‌برای آذربایجان و شرکای منطقه‌ای آن باشد که ایران در حفظ منافعش هیچ تعارفی نخواهد داشت.
خوش‌چشم خاطرنشان کرد: ماجراجویی باکو، نخجوان و‌ ترکیه که با سناریونویسی، تحریک و رهبری رژیم صهیونیستی و آمریکا طراحی شده، یک اقدام حساب‌شده در راستای طرح‌های نیمه‌پنهان سازمان سیا است که از چندی پیش در دست اقدام بوده و هدف اصلی آن استفاده از جاه‌طلبی این چند کشور برای ضربات راهبردی به جمهوری اسلامی ایران است.