kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷

مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد شهادت سردار همدانی برگزار شد

مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد شهادت حبیب سپاه، سردار حاج حسین همدانی با حضور سردار شادمانی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص)، حجت‌الاسلام والمسلمین طائب فرمانده قرارگاه عمار، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، فرماندهان سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولان استان و خانواده شهید بر سر مزار شهید همدانی در گلزار شهدای شهر همدان برگزار شد.


به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب در این مراسم، اظهار داشت: رزمندگان اسلام تنها در برابر صدام حسین نجنگیدند بلکه مقابل بزرگ‌ترین نظریه‌پردازان و استراتژیست‌های جنگی بزرگ دنیا قرار داشتند. وی با بیان اینکه شهدا از هوش برتر برخوردار بودند، گفت: جهانیان، شهدای ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس همچون شهید باقری را از اعجوبه‌های جنگ می‌دانستند. فرمانده قرارگاه عمار با ذکر ویژگی‌های برجسته سردار شهید همدانی، بیان داشت: این شهید قبل از نائل شدن به درجه شهادت روی زمین راه نمی‌رفت بلکه از چند روز قبل شهادت، آسمانی
شده بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب افزود: اگر این شهدا در زمان امام حسین(ع) بودند واقعه عاشورا رقم نمی‌خورد، همچنین حضور این عزیزان در دوران امام هشتم(ع)، نمی‌گذاشت مامون، امام رضا(ع) را مجبور به نوشیدن زهر کند. وی خاطرنشان کرد: مسیر شهدا و کربلا مسیر نور است و جوانی که شیرینی راه شهدا به زیر زبانش آمد، با سرنیزه هم نمی‌توان آنها را از این راه جدا کرد.
وهب همدانی، فرزند سردار شهید همدانی نیز در این آیین بیان داشت: وقتی حضرت آقا به منزل ما تشریف آوردند، عرض کردم که در تهران و همدان تشییع باشکوهی برگزار شد، حضرت آقا فرمودند که حق هم همین بود و هر جای دیگری می‌رفت همین حماسه رخ می‌داد. به گزارش فارس، وی با بیان اینکه پدر به ما سفارش کرده که بدهکار انقلاب و مردم باشید، خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم فرزند خوبی برای آن شهید و ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.