kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۱۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰

کدام کشورها رقیب ایران برای میزبانی جام جهانی فوتسال هستند؟

 


فدراسیون فوتبال ایران خواهان میزبانی جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال است ولی برای گرفتن این میزبانی چند رقیب جدی دارد که کار را برای ایران سخت می‌کند.
نهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال به میزبانی لیتوانی، امروز با برگزاری دیدارهای رده‌بندی و فینال به پایان می‌رسد. این مسابقات قرار بود سال ۲۰۲۰ برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و در سال ۲۰۲۱ برگزار شد. این تعویق اما برنامه دوره بعدی این مسابقات را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و جام جهانی بعدی سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. هنوز نامزدهای میزبانی دوره بعدی این مسابقات به صورت رسمی مشخص نشده‌اند اما اعلام آمادگی ایران برای سال ۲۰۲۴ باعث توجه خبرنگاران سراسر جهان به این موضوع شده است.
همان‌طور که عنوان شد هنوز به صورت رسمی گزینه‌های میزبانی جام جهانی اعلام نشده‌اند اما خبرها حاکی از آمادگی حداقل ۱۰ کشور است. علاوه‌بر ایران کشورهای هندوستان، برزیل، روسیه، مراکش، آمریکا، مکزیک، گواتمالا، مصر و ویتنام در فکر میزبانی هستند. حسین شمس سرمربی پیشین تیم ملی ایران که مامور پیگیری میزبانی جام جهانی ۲۰۲۴ در ایران شده، از آمریکا و مراکش به عنوان رقبای ایران یاد کرد.
فیفا بر خلاف فوتبال، میزبان جام جهانی فوتسال را از چندین سال قبل مشخص نمی‌کند و این مسئله معمولاً تا دو سال مانده تا شروع جام جهانی، مشخص نیست. برای جام جهانی ۲۰۲۰ لیتوانی، فیفا در سال ۲۰۱۸ این کشور را به عنوان میزبان معرفی کرد و این موضوع سردرگمی دیگر گزینه‌های میزبانی را در پی داشت. اگر همین رویه ادامه داشته باشد، احتمال می‌رود میزبان دوره بعدی این مسابقات در سال ۲۰۲۲ تعیین شود.