kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۱۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
عمان

تعطیلی و اعلام حالت فوق‌العاده در پی طوفان



در پی طوفان شاهین دولت عمان حالت فوق‌العاده و دو روز تعطیلی اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی الخلیج امارات، پادشاهی عمان اعلام کرد در این کشور برای مقابله با تاثیرات طوفان شاهین حالت فوق‌العاده اعلام شده است. در این کشور دو روز هم تعطیل عمومی اعلام شد. دولت مراکزی را برای تجمع مردم در وضع بحرانی تعیین کرده است و همه نهاد‌های امدادی و ارتش به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.
مقامات عمان اعلام کردند براثر طوفان حاره‌ای شاهین که جاری شدن ناگهانی سیل را در پی داشت، یک کودک در این کشور جان باخت، همه پرواز‌ها به حال تعلیق درآمدند و مدارس بسته شدند.
کمیته ملی مدیریت حوادث اضطراری عمان اعلام کرد براثر طغیان آب در العامرات در مسقط یک نفر ناپدید شد.
بنابراعلام سازمان هواپیمایی کشوری عمان، یکشنبه صبح، کانون این گردباد تقریبا در ۶۵ کیلومتری مسقط پایتخت عمان قرار داشت و باد‌هایی با سرعت ۱۳۹ کیلومتر در ساعت می‌وزید. براساس توئیت فرودگاه، برخی پرواز‌ها از مبدأ و به مقصد مسقط به حال تعلیق درآمدند تا از بروز هر حادثه‌ای جلوگیری شود. از مردم خواسته شده است به دره‌ها و مناطق پرخطر نروند. خبرگزاری رسمی عمان اعلام کرد به علت شرایط بد آب و هوایی، یکشنبه و دوشنبه تعطیل رسمی اعلام شد. در امارات عربی متحده، کشور همسایه عمان، نیز وضع هشدار اعلام شده است. سواحل شرقی این کشور تا روز سه شنبه در معرض خطر طوفان قرار دارند. مقامات اماراتی از مردم خواستند به کنار ساحل و مناطق دیگر پرخطر نروند.