kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴

روایت ۲ شهید مدافع حرم رونمایی شد(اخبار ادبی و هنری)

مراسم رونمایی دو کتاب «کشکول میرزا جواد آقا»؛ روایتی از زندگی شهید مدافع حرم جواد کوهساری و «پاتک علیه پیتوک»؛ روایت مردانگی‌های شهید مدافع حرم سیدهادی سلطان‌زاده با حضور خانواده این شهدا و دست‌اندرکاران کتاب‌ها در شهرک سینمایی مشهد مقدس برگزار شد.

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد، معاون فرهنگی و رسانه‌ای لشکر فاطمیون در این مراسم، گفت: این شهدا زندگی معمولی خودشان را داشتند، در آکواریوم و عزلت زندگی نمی‌کردند و این‌طور نبود که بخواهند از جامعه دور بشوند که خوب بمانند، این شهدا، اگر الگو هستند به این دلیل است که عادی و طبیعی زندگی کردند اما راه‌شان را گم نکردند و پای آن ایستادند.
وی خاطرنشان کرد: شهید سلطان‌زاده و شهید کوهساری، زمانی که دیدند برای دفاع از حرم، افغانستانی‌ها در قالب فاطمیون به سوریه می‌روند، این‌قدر تمرین کردند که بتوانند با لهجه افغانستانی صحبت کنند تا خودشان را افغانستانی جا بزنند و اعزام شوند. در واقع، اینها یک قله‌ای به اسم وظیفه، تکلیف و خدمت به اسلام، شناسایی کرده بودند و از هر روزنه‌ای که فکر می‌کردند می‌توانند به این قله برسند، حاضر بودند آن راه را طی کنند. اهداف این شهدا، اعتقادی و آرمانی بود. اینها آنچه در توان داشتند، انجام دادند و به آن قله‌ای که باید برسند، رسیدند. امروز میدان، دست من و شماست. ما و شما باید ببینیم برای اینکه جامعه را از حیرت و سرگردانی دربیاوریم، چه کار باید بکنیم.