kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۷۰۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸

هادی العامری: هیچ طرحی را برای انحلال یا ادغام حشدالشعبی نمی پذیریم

«هادی العامری»، رئیس‌ائتلاف الفتح عراق، تاکید کرد که حشد‌الشعبی برای ماندن متولد شده است و هیچ طرحی برای انحلال یا ادغام این سازمان قابل قبول نیست.

رئیس‌ائتلاف الفتح و دبیرکل سازمان بدر عراق روز جمعه تاکید کرد که حشد‌الشعبی برای ماندن تاسیس شده و هرگز منحل یا ادغام در چیز دیگری نمی‌شود.‌هادی العامری در کنفرانس انتخاباتی ائتلاف الفتح در کرکوک همچنین در مورد انتخابات گفت: «ما همه عراقی‌ها را به مشارکت فعال و مسئولانه در انتخابات دعوت می‌کنیم، چرا که مرجعیت نقشه راه آشکاری را برای انتخابات آتی عراق ترسیم کرد.»
العامری با بیان اینکه ائتلاف الفتح هرگز اجازه بازگشت تروریسم و طائفه‌گری را به کرکوک، نماد تنوع عراق، نمی‌دهد، ضمن اینکه تاکید کرد حشد‌الشعبی برای بقا و ماندن آمده است و هیچ طرحی را برای انحلال یا ادغام آن را نمی‌پذیریم؛ افزود: «ما در ائتلاف الفتح برای مسلح شدن ارتش و نهاد امنیتی مبارزه خواهیم کرد.»
«فالح الفیاض» رئیس‌سازمان حشد‌الشعبی عراق نیز روز جمعه درباره انتخابات و نشست سازش اخیر در اربیل سخن گفت. او گفت: «ما باید ساختار ملی عراق را که توسط جنگ فرقه‌ای و فتنه از هم پاشیده بود، باز‌سازی کنیم. معادله وطن مستلزم ائتلاف‌های جدیدی است که بر اساس آن همه عراقی‌ها در تحقق آرمان آن شرکت کنند.»
خیزش نخبگان علیه سازش با اسرائیل
خبر دیگر از عراق آنکه با گذشت یک هفته جنجالی پس از نشست دعوت به سازش با رژیم صهیونیستی در شهر اربیل، ۹۲ تن از ادبا، شعرا و روزنامه‌نگاران عراقی در بیانیه‌ای از تصمیم خود برای برپایی کنفرانس دائمی حمایت از فلسطین خبر دادند. به گزارش فارس، این افراد در بیانیه خود با تأکید بر اینکه موضوع فلسطین، مسئله اصلی و مرکزی جهان عرب به شمار می‌رود و اهالی فرهنگ عراق سابقه طولانی در حمایت از مردم فلسطین دارند، همگان را به مبارزه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با دشمن صهیونیستی دعوت کردند.