kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۹۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
شیخ ابراهیم زکزاکی:

ما صدای انقلاب اسلامی ایران در نیجریه هستیم

 

رهبر جنبش اسلامی نیجریه، در مصاحبه‌ای با اعلام اینکه این جنبش صدای انقلاب اسلامی ایران در نیجریه است، تأکید کرد اگر مردم کشورش در تصمیم‌گیری آزاد بودند، نظام اسلامی را انتخاب می‌کردند.
شیخ «ابراهیم زکزاکی»، رهبر جنبش اسلامی نیجریه، دوشنبه ‌شب در مصاحبه با شبکه بین‌المللی «پرس تی‌ویِ» ایران، جنبش اسلامی نیجریه را صدای انقلاب اسلامی ایران در نیجریه خواند و تأکید کرد که این جنبش شاهد رشد و شکوفایی است. شیخ زکزاکی اوضاع اجتماعی در نیجریه را نشان از تداوم استعمار دانست و گفت، اگر مردم در تصمیم‌گیری آزاد باشند نظام اسلامی را انتخاب می‌کنند.
وی در معرفی خود گفت: «دانشجوی رشته اقتصاد بودم، در نشست‌های اسلامی حاضر می‌شدم و آموزه‌های اسلام را، تبلیغ می‌کردم... من 9 سال در زندان بودم که 7 سال آن در دهه هشتاد قرن پیش بود، در دانشگاه مناسبت‌های دینی برپا می‌کردیم و مقامات هم بر حاضران در این نشست‌ها سخت می‌گرفتند و آنان را مورد اذیت و آزار قرار می‌دادند.» او تصریح کرد: «پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران پی بردیم‌اندیشه‌های این انقلاب با‌اندیشه‌های ما دانشجویان در دانشگاه مشابهت دارد.»
شهادت فرزندان
شیخ زکزاکی گفت: «مقامات نیجریه به منزل من یورش بردند و بسیاری از افراد حاضر در منزل و خارج از منزل را کشتند، چند تن از فرزندان من نیز کشته شدند، اما آنچه مرا غمگین‌تر می‌کند این‌که مقامات کورکورانه تیراندازی می‌کردند... همسرم در آن حمله زخمی شد و هنوز هم گلوله از بدنش خارج نشده است، در بدن من هم گلوله است ضمن اینکه از کم‌بینایی رنج می‌برم.... به‌دلیل اینکه در بدن من و همسرم گلوله است خواستار آن شدیم برای معالجه به خارج از کشور سفر کنیم به همین منظور پس از آزادی از زندان، خواستار صدور گذرنامه شدیم.» او افزود: «همچنان تحت نظارت مقامات زندگی می‌کنیم و اجازه نداریم درباره حملاتی که به ما شد صحبت کنیم.»
پیام امام حسین(ع)
شیخ ابراهیم زکزاکی تأکید کرد: «پیام روشن امام حسین(ع)، این است که خون بر شمشیر پیروز است، مراسم عاشورا و اربعین تا ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت.» وی درباره حمله به عزاداران حسینی در نیجریه ابراز کرد: «آنچه در ابوجا اتفاق افتاد حمله مقامات کشور به راهپیمایی‌های نمادین احیای اربعین امام حسین علیه‌السلام بود، در آن حمله ده‌ها نفر به شهادت رسیدند یا زخمی شدند، البته آمار شهدا و زخمی‌ها دقیق نیست ولی به‌زودی آمار دقیق را اعلام خواهیم کرد، البته برخی از کشته‌شدگان از افراد حاضر در راهپیمایی نبودند بلکه از عابران بودند.»
رهبر جنبش اسلامی نیجریه خاطرنشان کرد: «وظیفه داریم در مسیر جهاد و راه‌-و-رسم اهل‌بیت علیهم‌السلام باشیم». وی افزود: «نلسون ماندلا که سال‌های زیادی از عمرش را در زندان به‌سر برد، گفت، به راه-‌و-رسم
امام حسین(ع) می‌اندیشید.»