kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۹۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
۵۵ میلیون و 800 هزار دُز واکسن در کشور تزریق شد

کاهش مناطق قرمز کرونایی به 16 شهر

 


مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور اعلام کرد: مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵۵ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۲۷۵ دُز رسید.
به گزارش وبدا، در اطلاعیه دیروز این مرکز آمده است: «تاکنون ۳۹ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۷۷۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۶ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۴۹۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۵۵ میلیون و ۸۲۷ هزار
و ۲۷۵ دُز رسید. افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در
سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.
از 8 تا ۹ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۵۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۲۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۶۰۱ هزار و ۵۶۵ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۰ هزار و ۶۶۳ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون پنج میلیون و ۵۳ هزار و ۵۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند همچنین پنج هزار و ۸۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تاکنون نیز ۳۲ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۷۸۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
کاهش شهرهای قرمز
با عبور همه‌ استان‌های کشور از قله خیز پنجم کرونا، تعداد شهرستان‌های قرمز از ۲۹ به ۱۶ کاهش یافت.
در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز،
۱۹۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۷۶ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
کماکان شهرستان‌هایی ارومیه، اشنویه، بوکان، سردشت، مهاباد (آذربایجان غربی)، بانه، سقز، سنندج، کامیاران، مریوان (کردستان)، پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب، کرمانشاه، گیلانغرب، هرسین (کرمانشاه) در وضعیت قرمز قرار دارند.
مردم در شهرهای آبی، زرد و نارنجی حتی پس از دریافت واکسن می‌بایست کماکان مراقبت‌های بهداشتی را رعایت کنند. عادی‌انگاری می‌تواند به موج جدید بیماری منجر شود.