kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۸۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴

اخبار کوتاه از فوتبال

 

تعویق صدور رای پرونده ویلموتس برای ششمین بار متوالی
مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال از تعویق یک ماهه صدور رأی پرونده شکایت ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران خبر داد.
در شرایطی که قرار بود رای پرونده مارک ویلموتس روز نهم مهرماه اعلام شود صدور این رای برای ششمین بار متوالی به تعویق افتاد.
دادگاه عالی ورزش امروز با ارسال نامه به فدراسیون فوتبال اعلام کرد که خواستار بررسی مجدد پرونده شده و دیوان نیز با این موضوع موافقت کرده است.
غلامرضا رفیعی گفت: این پرونده آن‌قدر ابعاد مختلف دارد که سنگین‌ترین پرونده ورزشی تاریخ دیوان حکمیت ورزش و یک واقعیت است، به نظرم این یکی از پیچیده‌ترین و سنگین‌ترین پرونده‌های تاریخ دادگاه CAS از زمان تشکیل این دادگاه و نشاندهنده اهمیت پرونده است. البته باید امیدوار باشیم که حقانیت فدراسیون روشن و دادخواهی ما به نتیجه برسد.وی تاکید کرد:صدور رای این پرونده تا 7 آبان (29 اکتبر) تمدید شده است.
اعلام زمان و مکان قرعه‌کشی لیگ بیست و یکم
زمان و محل برگزاری قرعه کشی لیگ برتر فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اعلام شد.
لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیستم نیز مانند لیگ نوزدهم به دلیل شیوع ویروس کرونا دیرتر از سایر ادوار با قهرمانی پرسپولیس که پنجمین قهرمانی پیاپی این تیم بود، به پایان رسید و برخلاف سایر لیگ‌های فوتبال دنیا باز هم لیگ ایران با تاخیر یکی دوماهه نسبت به سایر کشورها آغاز خواهد شد.
در همین راستا و در شرایطی که طبق برنامه از پیش تعیین شده قرار بود مسابقات لیگ برتر در تاریخ دهم مهرماه قرعه کشی شود، روابط عمومی سازمان لیگ مجتمع معین مال واقع در خیابان استاد معین را به عنوان محل برگزاری این مراسم معرفی کرده است؛ مراسمی که قرار است از ساعت ۱۶:۳۰ و با حضور مدیران فدراسیون، سازمان لیگ فوتبال و نمایندگان باشگاه‌های لیگ برتری برگزار شود.
مسابقات لیگ برتر در دوره 21 در شرایطی از 27 مهرماه آغاز خواهد شد که هفته پایانی لیگ بیستم روز هشتم مردادماه برگزار شد و پس از نزدیک به سه ماه بالاترین سطح فوتبال ایران دوباره از سر گرفته خواهد شد.
اصرار آجرلو به حضور جلالی در استقلال
مدیرعامل استقلال روی حضور مجید جلالی در راس آکادمی این باشگاه تاکید دارد.
مصطفی آجرلو مدیرعامل استقلال دو روز پیش بازدیدی از آکادمی باشگاه استقلال داشت و با همراهی آرش برهانی که هم اکنون سرمربیگری تیم امید آبی‌ها را برعهده‌دارد، از بخش‌های مختلف آکادمی دیدن کرد.
مدیرعامل آبی‌ها در زمان مدیریتش در پاس تهران سرمایه‌گذاری زیادی روی آکادمی کرد و نتیجه هم گرفت. او حالا قصد دارد در آکادمی باشگاه نیز تحول ایجاد کند.
نکته مهم درباره آکادمی استقلال این است که طی سال‌های گذشته همواره عادت کرده‌ایم مدیریت آن را در دست یکی از پیشکسوتان این باشگاه ببینیم که گاها حواشی‌ای نیز در این خصوص ایجاد شده است. آجرلو اما قصد دارد بدون توجه به نام‌ها فردی را به عنوان مدیر آکادمی برگزیند که در این بخش مطالعه داشته باشد.
انتخاب مدیرعامل استقلال مجید جلالی سرمربی کارکشته فوتبال ایران است که همواره نشان داده به فوتبالیست‌های جوان اعتقاد دارد. جلالی در پاس تهران با آجرلو چند سال همکاری کرد و حتی قهرمانی پاس در لیگ برتر نیز با زوج آجرلو و جلالی به دست آمد. از این رو دو طرف شناخت خوبی از یکدیگر دارند و حالا ممکن است این همکاری دوباره تجدید شود.
از سوی دیگر مجید جلالی در دو سال اخیر که کم‌تر در بطن فوتبال حضور داشته، سعی کرده اقدامات مطالعاتی و تحقیقاتی خود در فوتبال را افزایش بدهد. او در این مدت سفری به لاماسیای اسپانیا و کلروسونپن فرانسه داشت و در دوره‌های مدیریت آکادمی در این دو کشور شرکت کرد.
جلالی در این دوره‌ها با مدیریت مدرن آکادمی فوتبال آشنا شده و همین موضوع یکی از دلایل اصلی‌ای است که آجرلو اصرار به سپردن آکادمی به او دارد، همین مسئله است.
حال باید دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی در این خصوص رخ می‌دهدو آیا آقامعلم فوتبال در فضای جدیدی در فوتبال کارش را استارت می‌زند یا خیر.
ویسی: اگر نتایج دلخواه نباشد، خودم می‌روم
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان این‌که برای کار در فولاد به حمایت همه نیاز دارد، گفت: تمام فکر و ذکر من این است که زیبا بازی کنیم.
عبدالله ویسی در نشست خبری که دیروز در باشگاه فولاد برگزار شد، اظهارکرد: خوزستان تنها استانی است که اقوام مختلف را در خود جای داده است و قومیت‌های آن هیچ فرقی با هم ندارند و همگی متحد هستیم و خوزستانی بودن ما مایه افتخار است. باید بگویم من به تنهایی نمی‌توانم در باشگاه فولاد کار کنم و به حمایت همه اقوام نیاز دارم. بارها ما خوزستانی‌ها موانع را با همدلی برداشته‌ایم، اکنون هم من با تمام وجود برای موفقیت فولاد انرژی می‌گذارم اما باز هم تاکید می‌کنم به حمایت همه نیاز دارم. اگر نتایج باب دل نباشد، خودم خداحافظی می‌کنم و می‌روم تا هواداران ناراحت نشوند.وی بیان کرد: دو اردوی تدارکاتی برگزار کردیم که این اردوها و بازی‌های تدارکاتی برای شناخت بیش‌تر از تیم بود و نتیجه آن اصلا مهم نیست. همچنین باید بگویم پنجره بسته بهانه‌ای برای ما نیست و با علم به این موضوع و با تمام وجود آمده‌ام. ضمن این‌که باید بگویم اگر پنجره باشگاه باز بود، تیم من همین تیم فعلی بود و می‌خواهیم با جوانان پا به عرصه بگذاریم.
پرسپولیسی‌ها شارژ مالی شدند
باشگاه پرسپولیس بخشی از طلب اعضای تیمش مربوط به فصل گذشته را پرداخت کرد.
باشگاه پرسپولیس پس از تامین منابع مالی لازم، صبح امروز ۴۰ درصد از مطالبات بازیکنان و مربیان این تیم را به حسابشان واریز کرد.پرسپولیسی‌ها از فصل گذشته حدود ۲۵ درصد از اصل قرارداد به علاوه آپشن‌ها طلبکار بودند که حالا ۴۰ درصد از جمع مبلغ طلب خود را دریافت کردند.در شرایطی که پرسپولیس قرارداد خود را با کارگزارش اقاله کرده و هنوز اسپانسر جدیدی جذب نکرده، منابع مالی فوق با تلاش صدری فراهم شده است.یک منبع مطلع در باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با ایسنا این خبر را تایید کرد.
اعلام ساعت بازی ایران با کره جنوبی و امارات
زمان دقیق دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های امارات و کره‌جنوبی مشخص شد.
تیم ملی فوتبال ایران از ۱۵ مهر در مسابقات انتخابی جام جهانی قطر به مصاف رقبای خود خواهد رفت و دو دیدار را به ترتیب برابر امارات و کره جنوبی انجام خواهد داد.به همین منظور، کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان برگزاری مسابقات ایران را به صورت دقیق اعلام کرده است:
پنج‌شنبه ۱۵ مهر:
*امارات.............................................. ایران (استادیوم زعبیل دبی- ساعت ۲۰:۱۵)
سه شنبه ۲۰ مهر:
*ایران................................................ کره جنوبی(استادیوم آزادی- ساعت ۱۷:۰۰)
مومنی:آجرلو رئیس ‌هیئت‌مدیره شد تا همدل‌تر کار کنیم
عضو هیئت‌مدیره باشگاه استقلال گفت: آجرلو به عنوان رئیس‌هیئت‌مدیره انتخاب شده تا امورات باشگاه بهتر و روان‌تر پیش برود و همدلی در مجموعه مدیریتی باشگاه بیش‌تر شود.
در شرایطی که طی روزهای گذشته عنوان شد مجتبی عبداللهی به عنوان رئیس‌هیئت‌مدیره باشگاه استقلال انتخاب شده است اما این خبر صحت ندارد چون مدیرعامل باشگاه استقلال با حفظ سمت این مسئولیت را عهده‌دار شد.در جلسه سه شنبه شب هیئت‌مدیره باشگاه استقلال و اعضای مجمع این باشگاه آجرلو با کسب بیش‌ترین آرا به عنوان رئیس‌هیئت‌مدیره باشگاه استقلال انتخاب شد.
محمد مومنی در این خصوص اظهار داشت: آقای آجرلو به عنوان رئیس‌هیئت‌مدیره باشگاه استقلال انتخاب و معرفی شده است. او با اکثریت آراء در نشست شب گذشته هیئت‌مدیره انتخاب شد و کار خود را انجام خواهد داد.وی ضمن اشاره به دلیل این انتخاب گفت: به هر حال این تصمیم اتخاذ شده تا امورات باشگاه بهتر و روان‌تر پیش برود و همدلی در مجموعه مدیریتی باشگاه بیش‌تر شود. با این رویه همه صادقانه با یکدیگر رفتار می‌کنند.عضو هیئت‌مدیره باشگاه استقلال با اشاره به جلسه شب گذشته با اعضای مجمع و دلیل برگزاری این نشست عنوان کرد: جلسه شب گذشته بسیار مثبت بود ضمن آنکه در این نشست وزرای اقتصاد، ورزش و جوانان و دادگستری در جلسه حضور داشتند. بیش‌تر این نشست برای آشنایی بود و شرح حالی از وضعیت باشگاه را خدمت عزیزان ارائه کردیم که اتفاقا مورد موافقت قرار گرفت.مومنی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است اسپانسر باشگاه استقلال برای فصل آینده تغییر کند یا خیر، گفت: در حال بررسی و مطالعه روی این موضوع هستیم. شاید این اتفاق بیفتد ولی هنوز چیزی نهایی نشده است.