kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۸۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
در جلسه هیئت‌رئیسه و اجرایی پارالمپیک مطرح شد

تقدیر از عنایت مقام معظم رهبری تا انتخاب سرپرست بازی‌های ‌هانگژو

یکصد و هشتاد و هفتمین نشست هیئت‌رئیسه و اجرایی کمیته ملی پارالمپیک به ریاست محمود خسروی وفا، رئیس‌کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.


در این نشست سه ساعته، ابتدا خسروی وفا ضمن تقدیر از عنایت همیشگی مقام معظم رهبری نسبت به مقوله ورزش اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های کرونایی که طی یک سال و نیم گذشته باعث شده ایشان در مجموع حدود پنج دیدار جمعی حضوری را داشته باشند، دیدار با ورزشکاران را در سریع‌ترین زمان ممکن در دستور کار قرار‌دادند که انصافا این بذل توجه جای تقدیر دارد.
رئیس‌کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به رهنمودهای
مقام معظم‌رهبری در دیدار با مدال آوران المپیک و پارالمپیک توکیو۲۰۲۰ گفت: بیانات معظم‌له به مثابه دستورالعمل برای ورزش کشور محسوب می‌شود. یک نمونه از موارد، همین سیاست کیفی بوده که باید با قوت بیش‌تر ادامه دهیم.
سپس در این جلسه از زهرا نعمتی برای کسب افتخارات بین‌المللی همچون عضویت در کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی پارالمیپک و هم‌چنین عضویت در کمیته پاراتیراندازی با کمان فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان تقدیر شد و تندیس اهدایی کمیته بین‌المللی پارالمپیک به مناسبت جایزه روز جهانی زن به وی تقدیم شد.
در ادامه جلسه، گزارشی از پارالمپیک توکیو۲۰۲۰ توسط‌ هادی رضایی، سرپرست کاروان ارائه شد که با توجه به ضرورت ارزیابی همه‌جانبه عملکرد کاروان مقرر شد جلسات مختلف با مسئولیت دکتر کارگری، نایب‌رئیس‌کمیته ملی پارالمیپک ظرف حداکثر دو ماه آتی برگزار شود.
دستور کار دیگر جلسه هیات رئیسه و اجرایی، انتخاب سرپرست کاروان جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های آسیایی‌هانگژو بود که
دکتر محمد تابع برای تصدی این مسئولیت انتخاب شد.محمد تابع که دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک است، حضور کاروان را در این بازی‌ها برای مهرماه سال آینده پیگیری خواهد کرد.
در بخش دیگر جلسه، بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بررسی و تصویب شد با تاکید بر تداوم سیاست کیفی گرایی، فدراسیون‌هایی که برای کسب مدال طلا برنامه ارائه دهند از هم اکنون مورد حمایت مالی، تدارکاتی و تجهیزاتی کمیته ملی پارالمپیک قرار می‌گیرند. تمرکز روی ورزشکاران طلایی خواهد بود و این ورزشکاران همراه با مربیان‌شان تحت پوشش حمایتی کمیته ملی پارالمپیک قرار می‌گیرند.