انبوه شکایت زائران اربعین از شرکتهای هواپیمایی
یک مسئول در وزارت راه و شهرسازی با اشاره به شکایتهای فراوان زائران اربعین از ایرلاینها، گفت: هموطنان بلیت برگشت را از ایران تهیه کنند چون ارزانتر است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین مذنب درباره شکایات زائران اربعین از شرکتهای هواپیمایی، اظهار کرد: طی یک هفته اخیر
26 پرواز فوقالعاده و ویژه شامل 20 پرواز شرکتهای داخلی و شش پرواز خارجی با ظرفیت بیش از پنج هزارنفر خارج از ظرفیت ایرلاینها به عتبات عالیات منتقل شدند.
وی ادامه داد: تعداد فراوان شکایت از ایرلاینها، شرکتها و سایتهای خدماتی- مسافرتی
تنظیم و به سازمان هواپیمایی کشوری ارجاع شد که بعد از تکمیل پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی میشوند. همچنین با چندین مورد شرکتهای متخلف برخورد قضایی شده است.
این مقام مسئول افزود: تیمهای بازرسی ویژه در تمام فرودگاههایی که پرواز اربعین داشتند، مستقر بودند و کمک کردند تا این خدمات به نحو مناسب ارائه شود. همچنین با دستور وزیر راه و شهرسازی
همراه تیم بازرسی و سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری به عراق آمدیم تا راههای هرچه بهتر ارایه خدمات را به زائرانی که میخواهند از طریق هوایی به کشور بازگردند بررسی کنیم.
مذنب با تاکید بر اینکه بازگشت زائران اربعین از طریق هوایی تسهیل میشود، توصیه کرد: هموطنان بلیت برگشت را از ایران تهیه کنند. زیرا هم کمهزینهتر است و هم برای دریافت رمز دوم با مشکل مواجه نمیشوند. در واقع، هموطنان از طریق خانوادههای خود در کشور برای گرفتن بلیت اقدام کنند.
همچنین بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، ارائه قیمتها و فروش بلیت بالاتر قیمت تعیین شده از سوی دو شرکت خدمات مسافرت هوایی آبنوس گشت تهران و شرکت خدمات مسافرت هوایی دور پرواز، محرز شده و دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکتها و مؤسسات هوانوردی، فعالیت شرکتهای مذکور را به مدت سه ماه به حالت تعلیق درآورد.
بر اساس این گزارش، بازرسی و نظارت کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری در ایام اربعین به صورت منسجم و مستمر در حال انجام است و کلیه دفاتر خدمات مسافرت هوایی تحت نظارت این سازمان موظفند، دستورالعملها و توصیههای سازمان هواپیمایی کشوری را رعایت کنند.