kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۸۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
سازمان هواپیمایی:

اپلیکیشن «آپ» و «اسنپ» مجوز فروش بلیت هواپیما ندارند

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی با‌ اشاره به تعلیق چهار شرکت متخلف در فروش بلیت پروازهای اربعین، گفت: روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری چندین دلال فروش بلیت توسط دستگاه‌های نظارتی دستگیر شدند.

حسن خوشخو در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، تأکید کرد: بارها به مردم توصیه کرده‌ایم از خرید بلیت اینترنتی از سایت‌های بدون مجوز و غیرمعتبر خودداری کنند.
وی اظهار کرد: بهترین گزینه برای مسافر قبل از تهیه بلیت پرواز، خصوصا پروازهای خارجی، مراجعه به سایت سازمان هواپیمایی و مشاهده فهرست‌ سایت‌ها و آژانس‌های معتبر است؛ این کار بیش از پنج دقیقه هم زمان نمی‌برد مسافر می‌تواند نام آن آژانس یا سایت را در درگاه سازمان هواپیمایی جست‌وجو کند که اگر مجوز داشت، اعلام می‌شود و اگر نداشت هم اعلام خواهد شد.
این مسئول افزود: مردم مطلع باشند که به عنوان مثال اپلیکیشن «آپ» یا اپلیکیشن «اسنپ» مجوز فروش بلیت هواپیما را ندارند، بارها به این‌ دو نرم‌افزار اعلام شده است که اگر قصد فروش بلیت هواپیما را دارند باید حتماً از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز بگیرند که متأسفانه این کار را انجام نداده‌اند یا اپلیکیشن و سایت (چارتر724‌) مجوزی از سازمان هواپیمایی کشوری ندارد، اما به عنوان جست‌وجوگر بلیت هواپیما فعال است، در حالی که مجوز فروش‌ندارد.
گفتنی است اظهارات یک مسئول سازمان هواپیمایی درباره اپلیکیشن‌های فروش بلیت عجیب و غیرقابل قبول است. اگر این مجموعه‌ها مجوز ندارند، چرا با آنها برخورد نمی‌شود؟ انتظار می‌رود در صورت تخلف این اپلیکیشن‌ها، سازمان هواپیمایی به جای اظهار گلایه، به دنبال برخورد با آنها باشد.
روزانه ۵۰۰‌ اتوبوس
زائران اربعین را برمی‌گردانند
از سوی دیگر، مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اختصاص روزانه
500 اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین خبر داد.
داریوش باقرجوان در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت بازگشت زوار اربعین از دو پایانه مرزی مهران و شلمچه، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد، اتوبوس‌ها در پایانه‌های مرزی مهران و شلمچه مستقر هستند و به هر اندازه که مورد نیاز باشد، اتوبوس جایگزین می‌کنیم.
وی گفت: روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در دو پایانه مرزی مستقر شده‌‌اند اما ‌هر آنچه که ناوگان بیشتری هم نیاز باشد، اختصاص می‌دهیم تا زوار در مرز معطل نمانند.
باقرجوان درباره نظارت بر نرخ‌های بلیت اتوبوس گفت: در پایانه‌های مرزی شلمچه و مهران، نماینده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و نماینده سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی حضور دارند، ضمن آنکه تابلوهای قیمت در مسیرها، در هر دو پایانه نصب شده است و برای زوار قابل مشاهده است.
معاون حمل‌و‌نقل سازمان راهداری هم اعلام کرد که از 28 شهریور ماه تا پنج مهر 35 هزار زائر از مرز مهران و 120 هزار نفر از مرز شلمچه خارج شده‌اند.