kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷

کاهش ۶۵ درصدی مرگ‌های کرونایی در مراکز نگهداری سالمندان با واکسیناسیون

مدیرکل جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت:

مرگ و میر بر اثر کرونا در مراکز نگهداری سالمندان با انجام واکسیناسیون، ۶۵ درصد کاهش یافته است.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، حامد برکاتی در نشست خبری به مناسبت هفته سالمند که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: همچنین میزان ابتلای به کرونا در مراکز نگهداری سالمندان ۷۵ درصد کاهش یافته و حدود
۹۵ درصد سالمندان این مراکز واکسن دز اول و دوم کرونا را تزریق کرده و پنج درصد دیگر دز اول را زده‌اند.
برکاتی ادامه داد: در حال حاضر مرگ و میر سالمندان بالای ۶۰ سال در بیمارستان‌ها با بررسی‌ها انجام شده در مرداد ماه و پس از واکسیناسیون
۳۰ درصد کاهش یافته و این روند نزولی دارد.
افزایش جمعیت سالمند
وی اظهارداشت: اکنون بیش از ۱۰ درصد جمعیت کشور سالمند هستند و این وضعیت رو به افزایش است. سالمندی جوانان و میانسالان دهه
۶۰ در سال ۲۰۲۵ افزایش می‌یابد و به حدود ۲۷ درصد می‌رسد که باید
زیر ساخت‌های کشور سه برابر ظرفیت امروز برسد.
مدیرکل جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: امید به زندگی سالمندان به ۷۵ سال به بالا در کشور افزایش یافته و در آینده با افزایش جمعیت سالمند به ارائه خدمات بیشتری نیاز است.
تزریق واکسن کرونا به دانش‌آموزان
برکاتی با اشاره به واکسیناسیون دانش‌آموزان گفت: اکنون تزریق واکسن به دانش‌آموزان بالای ۱۵ سال در پایگاه‌های مربوطه و مراکز بهداشت و درمان آغاز شده و واکسیناسیون گروه سنی دیگر نیز با صدور مجوزهای لازم در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی افزود: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فاصله‌گذاری اجتماعی‌، استفاده از ماسک از مهم‌ترین اقدامات بهداشتی است که باید در زمان بازگشایی مدارس مورد توجه قرار گیرد و آموزش و پرورش اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.امنیت سرویس‌های مدارس نیز مهم است و البته رانندگان این سرویس‌ها با هماهنگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.
مدیرکل جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: آن دسته از رانندگان سرویس مدارس که عضو ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیستند واکسیناسیون آنها به زودی با ابلاغ آموزش و پرورش انجام می‌شود.
برکاتی یادآور شد: تزریق واکسن به والدین دانش‌آموزان که بالای ۳۰ سال هستند تا پایان مهر به پایان می‌رسد و با توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی که به مدارس ابلاغ شده بازگشایی ایمنی را همراه با سلامت دانش‌آموزان خواهیم داشت.
سالمندان معلول در خانه واکسن می‌زنند
وی ادامه داد: واکسیناسیون سالمندان معلول نیز در خانه انجام می‌شود و بیش از یک ماه است که این کار را با همکاری سازمان بهزیستی از طریق اجرای طرح شهید سلیمانی آغاز کردیم و افراد سالمندی که در خانه به دلایل مختلف از جمله بیماری بستری هستند نیز واکسن می‌زنیم.
تامین واکسن آنفلوآنزا
برکاتی گفت: تامین واکسن آنفلوآنزا برای سالمندان در حال انجام است و برای سالمندان این واکسن هفته آینده به ویژه در مراکز نگهداری سالمندان تزریق می‌شود.