kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۷۲۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
امیرعبداللهیان در بازگشت از نیویورک تاکید کرد

ایران همواره به احترام، پاسخ متقابل می‌دهد و به حسن نیت با حسن نیت جواب می‌دهد

وزیر امور خارجه کشورمان در بازگشت از نیویورک در توئیتی نوشت: ایران به دیپلماسی ارزش می‌نهد، همواره به احترام پاسخ متقابل می‌دهد و به حسن نیت با حسن نیت جواب می‌دهد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بازگشت از هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در توئیتی نوشت: یک مجمع عمومی بسیار سازنده.
وی افزود: در جریان بیش از ۵۰ ملاقات با رهبران سیاسی، دیپلمات‌ها، کارشناسان و روزنامه‌نگاران، سیاست خارجی متوازن، پویا و هوشمندمان را تشریح کردم.
وزیر خارجه خاطرنشان کرد: ایران به دیپلماسی ارزش می‌نهد، همواره به احترام پاسخ متقابل می‌دهد، و به حسن نیت با حسن نیت جواب می‌دهد.
ضرورت حضور و مشارکت ایرانیان خارج از کشور
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در مسیر بازگشت از نیویورک با توقف کوتاه در فرانکفورت با حضور در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت با جمعی از ایرانیان فرهیخته مقیم آلمان در حوزه‌های مختلف علمی، پزشکی، تجاری، اقتصادی دیدار و در گفت‌وگویی صمیمی و دوستانه، تبادل نظر کرد.
امیرعبداللهیان ضمن تبیین دستور آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور در مورد حل اساسی و ریشه‌ای مشکلات ایرانیان خارج از کشور و تسهیل امور آنها‌، یادآور شد که رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بر این موضوع تاکید دارند.
وزیر خارجه با تاکید بر اهمیت و ضرورت حضور و مشارکت ایرانیان خارج از کشور در فرآیند تصمیم‌گیری‌های داخل کشور، اظهار داشت: علاوه بر وجود نمایندگی های سیاسی و کنسولگری های ایران در خارج از کشور برای برقراری ارتباط و انتقال درخواست‌ها و پیشنهادات و ابتکارات آحاد ایرانیان، تلاش خواهد شد از مسیری قانونی این فرصت برای همه ایرانیان در خارج از کشور فراهم شود تا با تعیین و انتخاب معتمدینی از بین خود، نقش کلیدی را در فرآیندهای تصمیم‌گیری ایفا کنند. این ابتکار می‌تواند در تعیین مکانیسم اجرایی و عملی برای پیگیری درخواست‌ها و مطالبات جامعه ایرانیان اهمیت خاصی داشته و در به نتیجه رسیدن درخواست‌ها و رفع مشکلاتشان موثر خواهد بود. 
بی‌عملی سه کشور انگلیس‌، فرانسه و آلمان
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی درباره دیدارش با «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در حاشیه هفتاد و‌ ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک نوشت: در نیویورک گفت‌وگویی سازنده و رو به جلو با آقای لودریان وزیر خارجه فرانسه داشتم. از بی‌عملی سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان شدیدا انتقاد کردم. 
وی افزود: پاریس آمادگی جدی خود را برای مرور روابط و توسعه آن اعلام کرد. ضمن استقبال، گفتم که دولت جدید جمهوری اسلامی ایران عملگراست و ملاک ما عمل شماست.