kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۷۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
عضو پیشین سازمان جاسوسی شاباک:

آینده اسرائيل تاریک است / یهودیان، فلسطین اشغالی را ترک کنند

پسر اولین وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که عضو پیشین شاباک نیز بوده در گفت‌وگویی تصریح کرد، اسرائیل مشکل موجودیتی دارد و آینده آن تاریک است.

 

سرویس خارجی-

پس از آنکه اخیرا یک مقام سابق آمریکایی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مشکل موجودیتی دارد و تا 20 سال آینده فرو می‌پاشد این بار یک عضو پیشین سازمان جاسوسی شاباک اسرائیل نیز به این امر اعتراف کرده است. «یعقوب شارِت» پسر «موشه شارت» اولین وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت، رژیم اسرائیل با گناه متولد شد و آینده آن تاریک است. شارت که پیش‌تر در سازمان جاسوسی «شاباک» (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) خدمت می‌کرده، در گفت‌وگو با روزنامه «هاآرتص» گفت، ضدِ صهیونیست‌ شده و «یهودی‌ها» را به ترک فلسطین اشغالی تشویق می‌کند. وی ضمن تأکید بر اینکه «اسرائیل مشکل موجودیتی دارد» افزود، زمانی که صهیونیسم از یهودیان برای مهاجرت به فلسطین اشغالی به منظور ایجاد وطنی واحد برای ملت یهود دعوت کرد، نزاع آغاز شد.
شارت در انتقاد از صهیونیسم گفت، این دعوت بدان معناست که به مکانی بروید که افرادی کاملا متفاوت با دین متفاوت، آنجا هستند... کجای دنیا دیده‌اید که اکثریت تسلیم حمله خارجی شوند؟ تبدیل اکثریت عرب به اقلیت و اقلیت یهود به اکثریت اقدامی غیراخلاقی است. اخیرا «زاهاو گیلون» رهبر سابق حزب مرتس اعلام کرد، رویکرد عربده‌کشی که ارتش و ساختارهای امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل در پیش گرفته‌اند چیزی جز اقدامات مافیایی نیست، امری که این رژیم را در مسیر قهقرا قرار‌داده است. البته تنها این مقام صهیونیستی نیست که به نابودی و فروپاشی اسرائیل اعتراف کرده است. بسیاری از رسانه‌ها و مقامات صهیونیستی نیز به‌صورت مستقیم به نابودی و فروپاشی این رژیم اعتراف کرده‌اند.
ناامنی غذایی در اسرائیل
طبق داده‌های جدید بزرگ‌ترین سازمان غیرانتفاعی ضدفقر در فلسطین اشغالی، حدود ۲۵ درصد از خانوارهای دارای فرزندِ رژیم صهیونیستی از ناامنی غذایی و گرسنگی رنج می‌برند. بنابر گزارش روزنامه «میدل ایست مانیتور»، گزارش سالانه سازمان «لکت» که خدمات رفاهی و کمک غذایی ارائه می‌دهد، نشان می‌دهد که از میان 2 میلیون صهیونیستی که به تغذیه مناسب نیاز دارند، ۷۷۴ هزار نفر کودک‌ بوده که یک سوم از آنها خردسال هستند. بر اساس این تحقیقات،
۶۳۳ هزار خانواده اسرائیلی منابع کافی برای برآوردن نیازهای غذایی روزانه خود ندارند. طبق این گزارش، بحران اقتصادی که با شیوع همه‌گیری کرونا همراه شد، افزایش چشمگیر ناامنی غذایی در فلسطین اشغالی منجر شد. بنابر گزارش لکت، بحران ویروس کرونا موجب شد تا ۱۵۵ هزار صهیونیست در وضعیت ناامنی غذایی قرار گرفته و به حلقه فقر که قبلاً تجربه نکرده بودند، پیوستند.
هشدار جهاد اسلامی
از سوی دیگر، خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نوار غزه در سخنانی که در مراسم بزرگداشت محمد هشیم از فرماندهان سرایا القدس در شمال نوار غزه برگزار شد با اشاره به حوادث بامداد یکشنبه در کرانه باختری تاکید کرد صحنه درگیری را نه اشغالگران اسرائیل بلکه مقاومت معین می‌کند. وی در این سخنرانی که رسانه‌های فلسطینی آن را باز نشر دادند تاکید کرد: «ما به شهدای خود که در صحنه‌های جنگ با دشمن به درجه رفیع شهادت نایل می‌شوند افتخار می‌کنیم، از جمله این شهدا مبارزان قهرمانی هستند که در قدس و جنین در شرایطی که دست بر ماشه سلاح خود داشته و درگیری سختی با نظامیان اسرائیلی داشتند، به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.» وی خطاب به مردم جنین هم گفت ما همراه شما در جنگ واحدی علیه دشمن هستیم، جنگ سیف القدس دشمن را مستاصل کرده است.