kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۶۹۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹

فواید بی‌نظیر آب نمک برای زیبایی و سلامت پوست (مراقبت)

 

محققان بر این باورند که
آب نمک حاوی خواصی است که نقش بسیاری در زیبایی و سلامت پوست فرد دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از mydcsi، بسیار معمول است که مردم از مصرف نمک خودداری کنند. این می‌تواند باعث نفخ شود و به فشار خون بالا کمک کند. اما برای پوست شما، نمک می‌تواند معجزه کند. چه در حال غواصی در اقیانوس باشید و چه از معجون خود در خانه استفاده کنید، آب نمک می‌تواند برای پوست شما مفید باشد.
یک درمان عالی
برای انواع بیماری‌های پوستی
منیزیم، کلسیم و پتاسیم همه مواد معدنی دوستدار پوست هستند که در نمک دریا یافت می‌شوند. این مواد معدنی فواید بسیار زیادی دارند، زیرا به مبارزه با باکتری‌های ایجاد‌کننده آکنه، عفونت‌های پوستی و تسریع روند بهبود کمک می‌کنند.
افرادی که پوست چرب دارند می‌توانند از شستشو با محلول آب شور با توانایی‌های کاهش رطوبت که می‌تواند به کنترل چربی اضافی که منجر به انسداد منافذ می‌شود، کمک کنند.
اگر اگزما دارید، می‌توانید با استفاده از آب نمک در روال مراقبت از پوست خود واقعا سود ببرید، زیرا منیزیم یک ماده معدنی
ضد التهابی و ضد میکروبی است که خارش و رطوبت باکتری‌ها و قارچ‌ها را که باعث اگزما می‌شود، کاهش می‌دهد.
لایه بردار ملایم
نمک دریا علاوه‌بر عنصر «تمیزی»، به عنوان یک لایه بردار عالی عمل می‌کند که منافذ را برای تمیز کردن عمیق‌تر مسدود کرده، گردش خون را افزایش می‌دهد و به پوست شما اجازه می‌دهد مرطوب‌کننده‌ها و سایر درمان‌ها را بهتر جذب کند. اگر پوست حساسی دارید، باید از آب نمک در قسمت‌هایی از پوست که نازک‌تر است و به راحتی تحریک می‌شود، استفاده نکنید.
اسکراب جوان‌کننده
اگر پوست حساسی ندارید و به دنبال پوست لطیف‌تری هستید، نمک دریا را در برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید. یکی از مزایای آب نمک برای پوست این است که به گردش سلول‌های پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست شما بافت نرم‌تری داشته باشد.
ضد شوره سر
لازم نیست از آب نمک تنها برای صورت خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آن برای مو‌های خود استفاده کنید. آب نمک به شل شدن و رفع شوره سر کمک می‌کند و در عین حال گردش خون را برای پوست سالم‌تر تحریک می‌کند. همچنین نمک دریا با جذب روغن و رطوبت اضافی مانع از رشد قارچ می‌شود.