kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۶۸۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
ابهام در معرفی مدیر جدید مجموعه ورزشی آزادی

بیرون از ورزش برای ورزش نسخه می‌پیچند! (نکته ورزشی)

روز یکشنبه و در تعطیلی رسانه‌ها پیش از اربعین حسینی‌(ع) خبرهایی مبنی بر انتصاب احتمالی احمد مددی به عنوان مدیر مجموعه ورزشی آزادی مخابره شد. در متن اخبار به این موضوع اشاره شده بود که قرار است ظرف امروز و فردا این حکم رسما اعلام شود تا مدیریت بزرگترین مجموعه ورزشی کشور به دست مدیرعامل مستعفی استقلال قرار گیرد.

 

سرویس ورزشی-

احمد مددی که عملکردش در باشگاه استقلال، اعتراض و تجمع هواداران را به دنبال داشت، در نهایت اواخر هفته گذشته مجبور به کناره‌گیری شد؛ ولی گویا کناره‌گیری و دور ماندن چند روزه او از ورزش مطلوب جریانی نیست که این روزها بیرون از ورزش برای ورزش نسخه می‌پیچد!
گویا فشارهای این جریان، مدیران رده بالای وزارت ورزش را هم در تنگنا قرار‌داده و آنها علیرغم میل باطنی باید حکم مدیریت مجموعه ورزشی آزادی را به نام مددی صادر کنند، همان مجموعه‌ای که از چند هفته دیگر میزبان هزاران هوادار استقلال و پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر است.
انتخاب احتمالی مددی به عنوان مدیر آزادی در شرایطی است که این مجموعه بزرگترین مجموعه ورزشی ایران و خاورمیانه است و باید مدیری برای آن انتخاب شود که به خوبی با معضلات و مشکلات آزادی آشنا باشد. متاسفانه در چند سال اخیر در انتخاب مدیران آزادی توجه چندانی به تخصص و شایسته‌سالاری نشده و نتیجه‌اش آن بوده که حال و روز مجموعه و در راس آن ورزشگاه یکصد هزار نفری امروز به مراتب بدتر از سال‌های گذشته است.
بد نیست به این نکته هم اشاره شود که حتی اگر مددی در باشگاه استقلال نیز عملکرد خوبی داشت، باز گزینه مناسبی برای مجموعه ورزشی آزادی نبود. حساسیت‌های موجود میان هواداران استقلال و پرسپولیس دلیل خوبی است که مدیرانی از این دو باشگاه مسئولیت مجموعه ورزشی آزادی را برعهده نگیرند.
خلاصه اینکه که انتظار می‌رفت با حضور دکتر سجادی به عنوان یک چهره ورزشی در راس وزارت ورزش و جوانان شرایط این وزارتخانه و شیوه انتخاب مدیرانش بهتر از گذشته شود ولی نه تنها این گونه نشد بلکه بدتر هم شده است.
چند انتصاب اخیر نشان داده که دکتر سجادی فعلا به تنها چیزی که توجه ندارد تخصص است. این در حالی است که یکی از دلایل مهم وزیر شدن ایشان در دولت سیزدهم‌، تاکید اهالی ورزش به تخصص گرایی بوده تا جایی که آنها پیش از برگزاری انتخابات در دیدار با آیت‌الله رئیسی از ایشان خواستند برای یکبار هم که شده وزارت ورزش را به ورزشی‌ها بسپارند. حالا که وزیر متخصص سکان ورزش را در دست گرفته، او و مجموعه اش حتی نیم نگاهی هم به تخصص و شایسته‌سالاری ندارند!