kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۶۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰

اخبار کوتاه از فوتبال

 

9 مهر؛ اعلام حکم نهایی پرونده مارک ویلموتس
مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که چندی پیش علیه فدراسیون ایران و درخصوص دریافت مطالباتش به دادگاه CAS شکایت کرده بود، در انتظار صدور رای این دادگاه است. رأی نهایی این شکایت در ۹ مهر صادر خواهد شد. دادگاه CAS تاکنون دوبار اعلام رای نهایی این پرونده را به تعویق‌انداخته و ۹ مهر ماه زمان اعلام رأی نهایی این پرونده است در صورتی که باز هم تاخیری در کار نباشد.
آرژانتین- برزیل؛ بزرگ‌ترین دربی فوتسال در جام جهانی
تیم‌های ملی فوتسال آرژانتین و برزیل در حالی در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۱ با هم دیدار می‌کنند که یکی از ملی‌پوشان برزیل از این بازی به عنوان بزرگترین دربی فوتسال جهان نام برده است. در یکی از جذابترین دیدارهای جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال تیم‌های برزیل و آرژانتین به مصاف هم خواهند رفت. این مسابقه در مرحله نیمه نهایی جام جهانی است و می‌تواند یک فینال زودرس برای این دوره از مسابقات باشد. برزیل با غلبه بر ژاپن و مراکش به مرحله نیمه نهایی رسید و آرژانتین با قرعه سخت‌تر و با حذف پاراگوئه و روسیه به این مرحله راه یافت. آرژانتین و برزیل بارها با هم رو‌به‌رو شده‌اند ولی آخرین دیدار رسمی آنها در فوریه سال ۲۰۲۰ بود؛ جایی که در مسابقات قهرمانی آمریکای لاتین تیم آرژانتین توانست با نتیجه ۳ بر ۱ برزیل را شکست بدهد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.
لئوناردو سیلوا ملقب به «لئوزینیو» بازیکن تیم ملی فوتسال برزیل یکی از نفراتی است که جدال با آرژانتین را بزرگترین دربی فوتسال جهان می‌داند. بازیکن تیم ملی فوتسال برزیل تاکید کرد: آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی
جام جهانی است و بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارد. برزیل- آرژانتین بزرگترین دربی فوتسال جهان است اما آیا می‌توانید این بازی را در جام جهانی تصور کنید؟
دیدار نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال بین آرژانتین و برزیل از ساعت ۲۰:۳۰ چهارشنبه این هفته در شهر کاوناس لیتوانی برگزار می‌شود.
پرسپولیس پرونده اوساگونا را به CAS برد
باشگاه پرسپولیس در پرونده شکایت بازیکن سابق خود به دادگاه عالی ورزش اعتراض کرد.
کریستین اوساگونا که در زمان مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد و به درخواست یحیی گل‌محمدی جذب شد، پس از یک نیم فصل حضور در پرسپولیس از این تیم جدا شد و با شکایت به کمیته وضعیت فیفا خواست دریافت کل پول قرارداد ۲۷۰ هزار دلاری‌اش شد.از این رو کمیته وضعیت فیفا پرسپولیس را محکوم به پرداخت ۹۶ هزار دلار کرد و حالا این باشگاه برای اعتراض به این رای، پرونده را به دادگاه عالی ورزش برده است.
کمالوند به قراردادش با نفت‌مسجدسلیمان
پایبند خواهد بود؟!
پس از کش و قوس‌های فراوان در نهایت نفت‌مسجدسلیمان، سرمربی خود در لیگ بیست و یکم را شناخت و این مسئولیت به فراز کمالوند سپرده شد.پیش از این نیز نفتی‌ها با فکری و پورموسوی به توافق رسیده بودند و در حالی که پورموسوی قرارداد خود را امضا هم کرده بود، این همکاری پس از پیش آمدن برخی مسائل، به صورت دو طرفه فسخ شد.
اردوی نفت که چند روزی است در تهران بدون سرمربی، برپا شده است، از روز پنجشنبه هفته گذشته زیر نظر کمالوند پیگیری می‌شود.به این ترتیب فراز کمالوند که می‌توان او را مارکوپلوی مربیان ایران دانست این فصل هم بدون تیم نماند.باید دید رویه فراز کمالوند در تیم نفت مسجدسلیمان چگونه خواهد بود، آیا باز هم وسوسه جدایی و استعفا و حضور در تیم دیگری به سرش می‌زند یا در این فصل در لیگ برتر به قراردادش پایبند خواهد بود.
آخرین اخبار از نقل و انتقالات فوتبال باشگاهی ایران
*مجید عیدی، مدافع فصل گذشته پیکان، مهرداد هدایتیان‌هافبک سابق فولاد و فصل گذشته تیم پارس جنوبی، مجتبی لطفی بازیکن سابق تیم‌های سایپا و پارس جنوبی و سجاد آشوری بازیکن فصل قبل مس رفسنجان با عقد قراردادی به عضویت نفت درآمدند و در لیگ بیست و یکم برای این تیم توپ می‌زنند.تاکنون علیرضا دغاغله، محمد طیبی، میثم نقی‌زاده، بهروز بارانی، مهرداد بشاگردی، علی دشتی، مهرداد هدایتیان، مجتبی لطفی، سجاد آشوری، مجید عیدی و حسن مرادی‌فر به نفت‌مسجدسلیمان پیوسته‌اند و مهران امیری، عماد میرجوان و مسلم مجدمی نیز تمدید کرده‌اند.
*حسین پورحمیدی بازیکن فصل گذشته آلومینیوم با حضور در دفتر مدیرعامل این باشگاه، قرارداد خود را به امضاء رساند.پورحمیدی سابقه بازی در تیم‌های استقلال تهران و استقلال خوزستان را در کارنامه خود دارد.همچنین احمد الجبوری بازیکن فصل گذشته پدیده خراسان با حضور در دفتر مدیرعامل باشگاه، با قراردادی یک ساله به آلومینیوم اراک پیوست.
*با حکمی از سوی جمشید نظمی، مدیرعامل باشگاه تراکتور، کاظم محمودی به عنوان مدیر تیم فوتبال این باشگاه انتخاب شد. همچنین شاهین ثاقبی هافبک فصل گذشته نساجی مازندران دیروز به این تیم پیوست.
*با اعلام مالک باشگاه خوزستانی استقلال ملاثانی، عزیز فریسات به عنوان سرمربی این تیم در فصل پیش رو انتخاب شد. این مربی که فصل گذشته هدایت تیم لیگ دویی فولاد نوین اهواز را بر عهده داشت، پس از توافق با این تیم خوزستانی، فصل جدید را روی نیمکت این تیم می‌نشیند.
*مدافع اسبق تیم فوتبال استقلال به احتمال فراوان به این تیم بازخواهد گشت. بعد از نشست فرهاد مجیدی و مصطفی آجرلو مقرر شد سرمربی تیم استقلال نفرات مد نظر خود را برای مذاکره به باشگاه ارائه کند.روزبه چشمی از گزینه‌های نخست مجیدی است و او تصمیم دارد مدافع سابق این تیم را برگرداند. چشمی پیش از این در ام الصلال قطر بازی می‌کرد و شایعاتی پیرامون بازگشت وی مطرح شده بود اما با نزدیک شدن به شروع مسابقات سرمربی آبی پوشان تصمیم گرفته از وی استفاده کند.