kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴

۲۳ سینمای بدحساب موقتاً تعطیل شدند(اخبار ادبی و هنری)

دبیر شورای صنفی نمایش، گفت: مطابق مصوبه شورای صنفی نمایش، با توجه به بدحسابی ۲۳ سینما با شرکت‌های پخش، علی‌رغم تذکر داده شده دسترسی فروش آنان از طریق سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) قطع شد تا پس از تسویه حساب با شرکت‌های پخش، مجدداً وصل شود.

 


طبق اعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتضی شایسته گفت: یکی از اقدامات خوب سازمان سینمایی، راه‌اندازی سمفا بود و یکی از اقدامات بهتر، واگذاری راهبری آن به شورایی با حضور
۳ عضو شورای صنفی نمایش بود تا از این طریق، علاوه بر جنبه آمار برخط، رفع انحصار بلیت‌فروشی، ضمانت بخش روابط مالی سینما‌ها و شرکت‌های پخش به نمایندگی از مالکان آثار باشد.
وی ادامه داد: بدیهی است وقتی مشکل تاریخی و مزمن سینما یعنی به‌موقع تسویه نکردن، از طریق سمفا حل شود، سرمایه‌ها با سرعت بیشتری به جریان تولید سینما باز می‌گردند و این به نفع اقتصاد سینما است.
دبیر شورای صنفی نمایش، با بیان اینکه ۲۳ سینمای بدحساب، موقتا تعطیل شدند، گفت: مطابق مصوبه شورای صنفی نمایش، با توجه به بدحسابی ۲۳ سینما با شرکت‌های پخش، علی‌رغم تذکر داده شده دسترسی فروش آنان از طریق سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) قطع شد.
شایسته تأکید کرد: این ٢٣ سینما پس از تسویه حساب با شرکت‌های پخش، مجدداً به سمفا وصل و فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.