kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۶۳۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
مراتب تسلیت رهبر انقلاب به خانواده «علی لندی» ابلاغ شد

تشییع پیکر قهرمان 15 ساله بر روی دستان مردم ایذه

پیکر «علی لندی»، نوجوان فداکار و قهرمان ملی اهل شهرستان ایذه پس از تشییع بر دستان مردم این شهر در زادگاهش به خاک سپرده شد.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی لندی، نوجوان 15 ساله فداکار اهل شهرستان ایذه استان خوزستان که با از جان گذشتگی برای نجات جان دو زن دل به آتش زد، پس از چند روز بستری در بیمارستان‌های اهواز و اصفهان، به دلیل سوختگی بیش از ۹۰ درصد بامداد جمعه آسمانی شد و نام خود را جاودانه کرد.
پیکر این نوجوان فداکار پس از وداع مردم و مسئولان اصفهان روز جمعه، شامگاه جمعه در میان خیل عظیم مردم ایذه، وارد این شهرستان شد و مورد استقبال شهروندان و مسئولان قرار گرفت. عصر دیروز نیز پیکر این قهرمان ملی بر دستان مردم وفادار و قدرشناس این شهرستان تا آرامستان شهدای روستای بلوطک لندی تشییع و به خاک سپرده شد.
تسلیت رهبر انقلاب
به خانواده علی لندی قهرمان نوجوان ایذه‌ای
در همین زمینه، در تماسی از دفتر رهبر انقلاب اسلامی با خانواده علی لندی نوجوان غیور ایذه‌ای، مراتب تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابلاغ و با این خانواده داغدیده همدردی شد.
علاوه‌بر این، رئیس‌جمهور، رئیس‌مجلس، رئیس‌قوه قضائیه و بسیاری دیگر از مسئولان نیز با ارسال پیام‌هایی جداگانه درگذشت علی لندی را تسلیت گفتند.
ایثار «علی لندی» در تاریخ ماندگار خواهد شد
نماینده مردم ایذه، باغملک و دزپارت در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تشییع این نوجوان فداکار گفت: علی لندی، نوجوانی فداکار، ایثارگر و شجاع است که جان خودش را تقدیم کرد تا جان همنوعانش را نجات دهد، این اقدام در تاریخ ماندگار خواهد شد.
عبداله ایزدپناه افزود:اگرچه این قهرمان ملی از میان ما رفت، ولی نام و یاد و اقدام فداکارانه اش برای همیشه ماندگار شد و نه تنها همشهریان، بلکه هم استانی‌ها و همه ملت ایران به وی افتخار می‌کنند.
محسن رضایی: «علی لندی» شهید محسوب شود
معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری فداکاری علی لندی را شهادت‌گونه توصیف کرد و گفت: با رئیس‌بنیاد شهید صحبت کردم تا شهادت این نوجوان فداکار تایید شود.
به گزارش ایرنا، محسن رضایی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «فداکاری علی لندی عزیز، شهادت گونه بود و در تاریخ ایثارگری‌های این ملت بزرگ ثبت خواهد شد.با آقای قاضی زاده‌هاشمی ریاست محترم بنیاد شهید صحبت کردم تا ترتیبی برای تایید شهادت این نوجوان فداکار فراهم سازد.»
درخواست دانش‌آموزان
برای ثبت قهرمانی «علی لندی» در کتب درسی
جمعی از دانش‌آموزان وابسته به قرارگاه ملی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با انتشار بیانیه‌ای از سرپرست وزارت آموزش و پرورش درخواست کردند تا قهرمانی «علی لندی» در کتب درسی ثبت شود.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «در ایام اربعین حسینی و در آغازین روزهای ماه مهر و مهرورزی، کبوتری سبکبال از خانواده بزرگ آموزش و پرورش در امتداد خط سرخ علی‌اکبر حسین(ع) مهربانانه به آسمان پرکشید و خبر عروجش، شوک بزرگی به احوال همگان وارد کرد و همه را آزرده‌خاطر کرد، اما در برابر قضا و مشیت الهی، چاره‌ای زیباتر از رضا و تفویض امور به او نیست.
امیدواریم به حرمت ایام اربعین حسینی و این ایثار حسین‌گونه‌اش در عنفوان دوره نوجوانی، مورد شفاعت حضرتش قرار بگیرد و بر سفره مولی و صاحب این شب و روزها میهمان باشد ان‌شاءالله.
اینجانبان به نمایندگی از تمامی دانش‌آموزان عضو خانواده بزرگ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کل کشور، استدعا داریم چنانکه در هشت سال دفاع مقدس در تک‌تک رویدادها جوانان و نوجوانان این سرزمین به سان خورشید درخشیدند؛ چون شهید فهمید‌‌ه‌ها، بهنام محمدی‌ها و هزاران لاله دیگر که نامشان همیشه هست و یادشان پابرجاست؛ زندگینامه و عمل شهادت‌گونه و افتخارآمیز این نوجوان آسمانی نیز در کتب درسی مکتوب شده و مثل داستان دهقان فداکار در ذهن همه دانش‌آموزان این مرز و بوم ثبت و ضبط شود؛ باشد که الگویی عملی برای آموختن رفتار انسان‌های بزرگ شود. علی عزیزمان بزرگ‌مردی بود که داستان ایثارش برای همه درس‌آموز است».