kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶

انهدام باند سارقان مسلح طلافروشی‌های تهران

 

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری سارقان مسلحی که در چندین فقره سرقت مسلحانه از طلا فروشی‌ها دست داشتند، خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حمید هداوند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هجدهم شهریور ماه سال جاری اعضای باندی از سارقان مسلح با تعدادی از ماموران پلیس درگیر شده و با شلیک تیر به سمت آنان یکی از ماموران پلیس را مصدوم کردند، بیان داشت: سارقان با زورگیری یک دستگاه سواری پژو در بزرگراه همت، سراسیمه با به جا گذاشتن خودرو پا به فرار گذاشتند.
هداوند افزود: با انجام کار گسترده اطلاعاتی و میدانی توسط پلیس آگاهی فاتب مدتی بعد اعضای این باند شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند که آخرین مورد آن یک روز پیش با دستگیری سه نفر از سرکردگان و اعضای اصلی این باند انجام شد. پیش از این نیز 8 عضو دیگر این باند در عملیات‌های مختلف پلیسی دستگیر شدند.
وی با اشاره به اینکه سارقان علاوه‌بر تهران از سوی مراجع قضائی در استان‌های فارس، اصفهان، قم و غرب استان تهران نیز تحت تعقیب بودند، گفت: این سارقان عمده سرقت‌های خود را در مناطق شمالی و مرفه نشین شهر تهران انجام داده بودند.
جانشین فرمانده انتظامی تهران با اشاره به اینکه از این افراد پنج قبضه سلاح از جمله کلت، کلاشینکف و وینچستر به همراه ده‌ها عدد فشنگ کشف شد، اظهارداشت: این افراد علاوه‌بر اینکه یکی از ماموران ما را با ضرب گلوله از ناحیه دست و پا مصدوم کرده بودند که این مامور همچنان در بیمارستان بستری است همچنین یک خانم دیگر را نیز در همان تاریخ ۱۸ شهریور ماه و حین فرار از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار‌داده بودند که روند درمانی وی همچنان ادامه دارد.
هداوند با بیان اینکه این افراد سوابق متعددی در ارتکاب سرقت دارند، ادامه داد: امیدوارم که حکم درخوری برای این افراد از سوی دستگاه قضائی صادر شود که البته با توجه به همراهی و هماهنگی خوبی که میان پلیس و دستگاه قضا وجود دارد قطعا ما اجازه قدرت‌نمایی به این افراد را نخواهیم داد.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر چگونگی تهیه سلاح‌های جنگی از سوی این افراد، گفت: این افراد حجم زیادی از سلاح جنگی را به همراه داشتند که ما این موارد را نیز به طور کامل بررسی می‌کنیم و حتما به آن رسیدگی خواهیم کرد. علاوه‌بر آن دیگر جرایم احتمالی ارزش ریالی اقلام مسروقه و... نیز بررسی خواهد شد.
جانشین فرمانده انتظامی تهران خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی قاطعانه و مقتدرانه با اراذل و اوباش و کسانی که بخواهند امنیت و آرامش مردم عزیزمان را به مخاطره بیندازند برخورد خواهد کرد و مجرمان و اراذل و اوباش بدانند در صورتی که دست از پا خطا کنند، دیر یا زود در پیشگاه قانون زانو خواهند زد.