kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۶۱۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲

خواندنی از ورزش ایران

 

*تیم ملی شمشیربازی فلوره ایران در مسابقات بین‌المللیSattelite ازبکستان شرکت کرد. ایران سه نماینده در این مسابقات داشت که تا مرحله یک هشتم نهایی پیش رفتند و با شکست برابر حریفانشان از مسابقات کنار رفتند.ماهان میرزایی از صعود به جدول حذفی بازماند و علی امینی و‌هادی رضوی نیا نیز در مرحله یک هشتم نهایی حذف شدند. *رنکینگ شمشیربازان ایران در مسابقات ازبکستان:۱۱-علی امینی،۱۴-هادی رضوی نیا و ۲۴- ماهان میرزایی.
*محمد مهدی یعقوبی دارنده مدال‌های نقره المپیک ۱۹۵۶ ملبورن و برنز جهان ۱۹۵۱، در سن ۹۱ سالگی درگذشت.یعقوبی پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان به دلیل عارضه قلبی، صبح دیروز جان به جان آفرین تسلیم کرد.یعقوبی بعد از دو طلای شادروان غلامرضا تختی و امامعلی حبیبی در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن، به همراه محمدعلی خجسته پور موفق به کسب مدال‌های نقره المپیک شدند.
سرویس ورزشی روزنامه کیهان این ضایعه را به جامعه کشتی ایران تسلیت می‌گوید و برای آن مرحوم طلب غفران الهی دارد.
*در حالی که هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین خوزستان از موفق‌ترین هیات‌های ورزشی استان به شمار می‌رود و در پارالمپیک توکیو نیز با سه ورزشکار و دو مربی شرکت کردند و موفق شدند به یک نشان طلا و دو نقره دست پیدا کنند؛ رئیس‌این هیات به دلیل برخی مشکلات و دیده نشدن این هیات طبق عملکردش، استعفا داد.مهرداد شیروانی، رئیس‌مستعفی هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان با تایید استعفای خود و اینکه حدود یک ماه است استعفای خود را به فدراسیون تحویل داده است، اظهار کرد: من قصد نداشتم این موضوع رسانه‌ای شود. به هر حال خیلی تلاش و صبر داشتم اما برخی مشکلات حل نشد و در نهایت تصمیم به استعفا گرفتم. البته هنوز فدراسیون پاسخی نداده است ولی من با این شیوه دیگر قصد فعالیت در ورزش را ندارم.وی بیان کرد: یکسری واقعیت‌ها است که دوستان نمی‌خواهند بپذیرند. هیاتی که این همه تلاش می‌کند باید به‌اندازه عملکردش به آن بها داده شود. ضمن احترام به همه اما هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان هیچ زمانی طبق عملکرد و استحقاقش بودجه و امکانات نگرفت.
*تیم ملی هندبال زنان ایران در آخرین دیدارش از مسابقات قهرمانی آسیا مقابل تیم قزاقستان شکست خورد و در رده چهارم آسیا ایستاد. ملی‌پوشان هندبال ایران در آخرین دیدارشان از مسابقات قهرمانی زنان آسیا مقابل تیم قزاقستان قرار گرفتند که این بازی با نتیجه ۳۳ بر ۳۸ به سود تیم قزاقستان به پایان رسید و از کسب مدال بازماند. تیم ملی زنان ایران برای اولین‌بار در تاریخ هندبال ایران به نیمه نهایی آسیا رسیده و سهمیه حضور در مسابقات جهانی را نیز کسب کرده است.