kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۵۶۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
پیروزی مقابل ازبکستان در جام جهانی 2021

فوتسال ایران به جمع 8 تیم برتر جهان پیوست/نبرد با قزاقستان برای رسیدن به نیمه نهایی

تیم ملی فوتسال ایران با برتری 9 بر 8 برابر ازبکستان به جمع 8 تیم برتر جام جهانی 2021 پیوست.

سرویس ورزشی-«سید محمد ناظم‌الشریعه» سرمربی قرمزپوشان ایرانی، «علیرضا صمیمی»، «علی اصغر حسن‌زاده»، «محمدرضا سنگ‌سفیدی»، «حمید احمدی» و «سعید احمدعباسی» را به عنوان پنج نفر نخست به میدان فرستاد. فوتسالیست‌های ایران بازی را طوفانی شروع کردند و توانستند در دقیقه یک توسط «علی‌اصغر حسن‌زاده» کاپیتان تیم فوتسال کشورمان به گل اول خود برسند. در ادامه و در دقیقه پنج نیز مهدی جاوید موفق شد با پاس زیبای فرهاد فخیم از روی ضربه کرنر، گل دوم ایران را با یک شوت والی بی‌نقص به تور دروازه ازبکستان بچسباند.
با گل دوم ایران ازبکستانی‌ها به خود آمدند و از عقب نشستن تیم کشورمان توانستند استفاده کنند و در دقیقه ۹ توسط نیشونوف به گل اول خود دست پیدا کنند. با ادامه حملات تیم ازبکستان، تیم ایران موفق شد با یک ضد حمله و شوت زیبای و زمینی احمدعباسی در دقیقه ۱۶ به گل سوم خود برسد. با سه بر یک شدن بازی به سود شاگردان ناظم‌الشریعه، ازبکستانی‌ها سراسر حمله شدند و در دقیقه ۱۷ توانستند توسط رحمتوف و از روی یک ضربه آزاد به گل دوم دست پیدا کنند. در ادامه نیز در همان دقیقه راپیوف موفق شد از اشتباه مدافعان ایران استفاده کرده و بازی را به تساوی بکشاند.
در نیمه دوم این دیدار باز هم این ایران بود که کار را بهتر آغاز کرد. شاگردان ناظم الشریعه موفق شدند در دقایق ۲۲ و ۲۵ توسط احمدعباسی و جاوید به گل‌های پنجم و ششم دست پیدا کنند. در ادامه ازبکستانی‌ها موفق شدند در دقیقه ۲۸ توسط احمدوف یکی دیگر از گل‌ها را جبران کنندو با تغییر تاکتیک ازبکستان و بازی پاورپلی، فوتسالیست‌های ایرانی موفق شدند در دقایق ۲۸ و ۳۰ از اشتباه حریف استفاده کرده و توسط حسن زاده و اولادقباد به گل‌های بعدی خود برسند. با زیاد شدن اختلاف گل‌های ایران و ازبکستان، ازبک‌ها بازی پرریسک‌تری را در دستور کار قرار‌دادند و موفق شدند در دقیاق ۳۱ و ۳۳ توسط حمیروف و نیشونوف به گل‌های پنجم و ششم خود برسند. این پایان کار نبود چرا که احمد عباسی بار دیگر موفق شد از اشتباه ازبک‌ها استفاده کرده و در دقیقه ۳۶ گل نهم ایران را به ثمر برساند. ازبکستانی‌ها که اختلاف سه گله با ایران را می‌دیدند بار دیگر توانستند در دقیقه ۳۸ و ۳۹ به گل هفتم و هشتم خود برسند تا اوج اضطراب برای ایران به وجود بیاید. ثانیه‌های پایانی این بازی نیز اسنرس زیادی برای به تساوی کشیده شدن بازی وجود داشت اما در نهایت ملی‌پوشان فوتسال موفق شدند این پیروزی را حفظ کنند. اما این پایان کار در نیمه اول نبود چرا که حرکت انفرادی و زیبای مسلم اولاد قباد و پاس زیبای او به فرهاد توکلی باعث شد تا ایران به گل چهارم خود برسد تا تیم فوتسال کشورمان با پیروزی به رختکن برود.
قزاقستان حریف ایران شد
در یکی دیگر از دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات جام جهانی فوتسال 2021 لیتوانی‌، قزاقستان با نتیجه 7 بر صفر بر تایلند غلبه کرد. تاینان، داگلاس، دورن تورساگولوف، دورن نورگوژین، آرنولد کنائوب و هیگیتا، گلزنان قزاق‌ها در این مسابقه بودند تا پس از ویتنام، تایلند به دومین تیم آسیایی تبدیل شود که با رقابت‌ها وداع می‌کند. با این نتیجه، قزاقستان راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی شد و در این مرحله، روز پنجم مهر به مصاف ایران خواهد رفت. قزاقستان همان تیمی است که به واسطه استفاده از بازیکنانی برزیلی در ترکیب خود، ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی آن را تیم «ب» برزیل خوانده بود. آرژانتین هم در شرایطی که نیمه نخست دیدار با پاراگوئه را با شکست یک بر صفر به رختکن رفت، با پیروزی 6 بر یک توانست به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه یابد. آنخل کلاودینو، سانتیاگو باسیله، پابلو تابوردا، دامیان استاسونه، لوکاس بولو آلمانی و کریستیان بوروتو، گل‌های آلبی‌سلسته را به ثمر رساندند و خولیو مارِکو برای پاراگوئه گلزنی کرد.
آرژانتین در دور یک‌چهارم نهایی، روز چهارم مهر مقابل کمیته المپیک روسیه صف‌آرایی خواهد کرد تا دیدار فینال جام جهانی 2016 تکرار شود.
نتایج کامل دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی
*روسیه 3................................................................................. ویتنام 2
گل: چیشکالا (2گل) و روبینیو برای روسیه، نگوین و فام برای ویتنام
*ونزوئلا 2.............................................................................. مراکش 3
گل: فرانسیا و ویامونته برای ونزوئلا، المسرار (3گل) برای مراکش
*آرژانتین 6.............................................................................پاراگوئه 1
گل: بازیله، تابوردا، بوروتو، بولو، استازونه و کلائودینو برای آرژانتین، مارکو برای پاراگوئه
*قزاقستان 7........................................................................ تایلند صفر
گل: داگلاس، تایتان، ترساگولوف، نورگوژین، نائوب، چایوات، هیگیتا و ژانگ (بازیکن حریف)
*برزیل 4.......................................................................................ژاپن 2
گل: فرائو، پیتو، لئوناردو و جادیا برای برزیل، شوتاهوشی و نیشیتانی برای ژاپن
*ایران9................................................................................ ازبکستان 8
*پرتغال................................................................................... صربستان
*اسپانیا.......................................................................... جمهوری چک
- نتایج دو دیدار فوق دیشب برگزار شد و به چاپ روزنامه نرسید.