kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۵۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶

اخبار کوتاه از فوتبال

 

شرط حضور 10 هزار تماشاگر در دیدار ایران و کره جنوبی
سخنگوی ستاد کرونا امکان حضور 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برای تماشای دیدار تیم ملی ایران و کره جنوبی در مقدماتی راه یابی به جام جهانی فوتبال را ممکن دانست. علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در صحبت‌هایی از حضور تماشاگران در دیدار ایران و کره جنوبی در پیکارهای مقدماتی راه یابی به جام جهانی فوتبال که 20 مهرماه برگزار می‌شود، خبر داد.وی در این باره اظهار داشت: تماشاگران در صورتی که دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند می‌توانند در ورزشگاه آزادی حضور یابند.رئیسی تعداد هواداران مجاز در ورزشگاه را در صورت تزریق واکسن، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی 10 هزار نفر عنوان کرد.
علی کرم سوری پیشکسوت اسبق فوتبال درگذشت
علی کرم سوری بازیکن با اخلاق فوتبال ایران در دهه‌‌های ۵۰ و ۶۰ چشم از جهان فرو بست.
کرم سوری بازیکن اسبق تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امید که سال‌ها پیراهن تیم بانک ملی را پوشید و با وجود دریافت پیشنهاد از تیم‌های استقلال و پرسپولیس به پیراهن بانک ملی وفادار ماند، بعد از سال‌ها رنج بردن از بیماری کلیوی و مبارزه با سرطان، صبح روز پنجشنبه هفته گذشته جان به جان آفرین تسلیم کرد. علی کرم سوری که متولد و بزرگ شده شمیران بود، سال‌های طولانی هر روز با دوچرخه از شمیران به شهر ری می‌رفت تا در تمرین بانک ملی شرکت کند و کنار همبازیان خود باشد. زنده یاد کرم سوری که از عاشقان واقعی فوتبال بود، به گفته نایب رویین دل، مربی سال‌های دور بانک ملی و همبازیانش، یکی از نمونه‌های با اخلاق فوتبال ایران به شمار می‌رفت. کرم سوری در سال‌های پایانی فوتبالش، بعد از اتفاقاتی که به شکل غیر منتظره در بانک ملی رخ داد، یک مقطع کوتاه همراه بچه محل‌های خود پیراهن تیم مهر شمیران را پوشید اما او برای همیشه به تیم سازنده بانک ملی تعلق دارد.در کارنامه فوتبال این فوتبالیست وفادار، نام تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امید و تیم‌های باشگاهی بانک ملی و مهر شمیران (بانک صنعت و معدن) ثبت شده است.
سرویس ورزشی روزنامه کیهان در گذشت این چهره با اخلاق فوتبال را به خانواده محترم کرم سوری و اهالی فوتبال تسلیت می‌گوید.
هادی عقیلی مربی شهرخودرو شد
هادی عقیلی بازیکن سابق سپاهان که تجربه حضور در تیم ملی را نیز در کارنامه دارد، به عنوان مربی در کادرفنی شهرخودرو کار را در لیگ بیست و یکم دنبال خواهد کرد.عقیلی که بعد از پایان دوره بازی، مراحل مربیگری را طی کرده بود، اکنون در اولین تجربه جدی خود در جمع کادرفنی رضا مهاجری کار را استارت خواهد زد. قرارداد عقیلی روز گذشته به امضا رسید و با توجه به حضور وی در آمریکا، به او ایمیل شد و در ادامه قرار است طی روزهای آتی با بازگشت عقیلی به ایران، در شهر خودرو کار خود را دنبال کند.
نویدکیا: نباید مردم را به خاطر منافعمان به جان هم بندازیم
سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: اگر مسئولیت تیم را قبول کرده‌ام، باید فشارهای آن را تحمل کنم.
محرم نویدکیا درخصوص اینکه سال گذشته در اولین تجربه مربیگری عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و حالا انتظارات از او بالا رفته به طوری که هواداران به چیزی کمتر از قهرمانی راضی نمی‌شوند، گفت: استقلال، پرسپولیس، سپاهان و حتی تراکتور، فولاد و ذوب‌آهن، تیم‌هایی هستند که برای قهرمانی شانس دارند و این طبیعی است. اگر واقعاً مسئولیت تیمی مانند سپاهان را قبول کردم، باید این فشارها را تحمل کنم. نویدکیا در مورد بازی دوستانه مقابل پرسپولیس در تهران اظهار داشت: این پیشنهاد یحیی گل‌محمدی بود. من هم بدم نیامد و با باشگاه صحبت کردم. ما سرمربیان، مدیران و سرپرستان باید بتوانیم فشارها را کمتر کنیم. فکر می‌کنم با بازی‌‌های دوستانه این فشارها کمتر می‌شود. همین اتفاق برای ما و ذوب‌آهن در سال قبل افتاد. کمی تنش وجود داشت. طی صحبت‌هایی که با مسئولین ذوب‌آهن داشتیم، چند دیدار دوستانه انجام دادیم. اتفاق خاصی هم نیفتاد. هرکس کار خودش را کرد و خیلی هم خوب و محترمانه بود.وی تصریح کرد: نباید برای هواداران خودشیرینی کنیم و بگوییم چقدر هنرمند و قوی هستیم یا اینکه بگوییم باید از تیمم دفاع کنم. این کلمات را اگر حذف کنیم، فکر می‌کنم مردم راحت‌تر فوتبال نگاه می‌کنند. نباید به خاطر منافع خودمان مردم را به جان یکدیگر بیندازیم. نباید لذت فوتبال از استادیوم‌ها گرفته شود؛ به خاطر اینکه من مربی می‌خواهم یک برد بیشتر به دست بیاورم و مردم برایم کف بزنند و بگویند چقدر مربی خوبی هستی؟ اگر برنامه‌ریزی‌ها درست باشد، نیازی نیست با خودشیرینی نشان بدهیم مربی، مدیر یا سرپرست خوبی هستیم.