kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
از دیروز با دستور معاون اول رئیس‌جمهور آغاز شد

توزیع مرغ گرم در روزهای جمعه

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران خبر داد: به دستور معاون اول رئیس‌جمهور توزیع مرغ گرم در روزهای جمعه از دیروز در 10 میدان بزرگ شهرداری تهران آغاز شد و قرار است تعداد این میادین در روزهای آینده افزایش یابد.


رضا سالمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در پاسخ به اینکه پیش از این انتقاداتی از نبودن توزیع مرغ گرم در ایام تعطیل وجود داشت و آیا این مشکل بر طرف شده است؟ گفت: به دستور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی از دیروز توزیع مرغ گرم در 10 میدان شهرداری تهران آغاز شده و قرار است در روزهای آینده افزایش یابد. وی با ‌اشاره به توزیع
20 تن مرغ گرم و 25 تن مرغ منجمد در این میادین در نخستین روز، بیان کرد: در روزهای آتی هم تعداد میادین و نیز حجم عرضه بیشتر خواهد شد. به گفته این مسئول روز جمعه در میادین جلال آل احمد، صادقیه، شهید لواسانی، شهید هروی، شهیدا سردار جنگل، آزادگان، معلم، آزادی، تهرانسر و نواب مرغ گرم توزیع شده و در روزهای آینده در 21 میدان شهرداری مرغ توزیع خواهد شد. سالمی در پاسخ به اینکه چرا بین قیمت مصوب 24 هزار و 900 تومان مرغ و قیمتی که در بازار به فروش می‌رود فاصله وجود دارد، توضیح داد: این نرخ برای سال گذشته است اما از ابتدای امسال قیمت کارگر، حمل‌ونقل و دیگر نهاده‌ها افزایش یافته و قیمت تمام شده تولید را بالا برده است. بر اساس این گزارش، قیمت مرغ که در روزهای گذشته به کیلویی 40 هزار تومان هم رسیده بود به تازگی روی 30 هزار تومان آرام گرفته است. لازم به ذکر است که سالمی در پاسخ به اینکه برخی کاهش تولید را دلیل بالا رفتن قیمت مرغ عنوان می‌کردند و آیا تولید کاهش یافته است؟ اظهار کرد: ماه‌های گرم تابستان باعث شده بود مرغ‌ها وزن نگیرند و به این دلیل تولید کاهش یافته بود و البته جوجه ریزی هم کمتر شده بود، اما در تیر و مرداد جوجه ریزی 10 میلیون قطعه افزایش یافته و با نزدیک شدن به ماه‌های سرد و خنک وزن مرغ هم بیشتر شده و تولید را بیشتر خواهد کرد.
به گفته این مسئول در شهریور 118 میلیون قطعه جوجه‌ریزی شده که همین میزان هم در مهر انجام می‌شود.