kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۵۳۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

اختصاص روزانه 400 اتوبوس برای بازگشت زوار اربعین

 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای بازگشت زمینی زوار اربعین، از سوم‌ تا دهم مهر، روزانه ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران مستقر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، شهرام آدم‌نژاد ضمن تاکید بر امکان بازگشت زائران اربعین با هواپیما، از باز بودن مرز زمینی مهران برای بازگشت خبر داد و افزود: در جلسه هماهنگی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی مقرر شد؛ از سوم‌ تا دهم مهرماه، روزانه ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگرداندن آنها در مرز مهران مستقر شود. بنابراین زائران می‌توانند پس از ورود به کشور با تهیه بلیت اتوبوس به شهرهای خود بازگردند.
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به افزایش تقاضا، تعداد هواپیماها را جهت انتقال مسافران در مسیر شهرهای عراق اضافه کردیم تا زائرانی که روادید خود را دریافت کرده‌اند بتوانند در تاریخ مدنظر خود بلیتشان را تهیه کنند.
آدم‌نژاد درباره برخی گزارشات فروش بلیت هواپیما بالاتر از نرخ مصوب ستاد اربعین گفت: شرکت‌های هواپیمایی و توزیع کنندگان متخلف که بلیت را به نرخ بالاتر از قیمت مصوب به فروش رسانده‌اند شناسایی شده و با آنها قاطعانه برخورد خواهد شد. 
همچنین داریوش باقرجوان؛ مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، بر آماده‌باش ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران برای سفر بازگشت زائران اربعین تاکید کرد و افزود: این تعداد ناوگان ۶۰ هزار زائر را برای بازگشت پاسخگو است.
وی تصریح کرد: برای افرادی که بلیت تهیه نکرده‌اند در مرز، ناوگانی تعبیه شده است تا زائران به مقاصد خود بازگردند. پلیس راه نیز برنامه‌ریزی کرده است تا ناوگان سازمان راهداری را اسکورت و به مرز کرمانشاه برسانند و از کرمانشاه نقطه عزیمت به استان‌ها انجام خواهد شد.
همچنین این مسئول در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: اتوبوس‌های 24 نفره،‌ 32 نفره، 44 نفره و... در ناوگان داریم که به‌طور متوسط قیمت بلیت برای اتوبوس 30 نفره 370 تا 400 هزار تومان خواهد بود. قیمت سایر اتوبوس‌ها نیز به تبع همین قیمت است؛ یعنی اگر 44 نفره است قیمت پایین‌تر و اگر تعداد صندلی‌ها کمتر از 30 نفر باشد قیمت مقداری بالاتر خواهد بود.
همچنین به گزارش ایسنا، بابک طالبی؛ معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: بر اساس توافق‌های صورت گرفته و با توجه به یکسر خالی بودن اتوبوس‌ها، مقرر شده تا نرخ بلیت اتوبوس نیز دوبرابر قیمت عادی محاسبه شود. این نرخ‌نامه در جدولی با سه دسته‌بندی نرخی و در ۲۸ مسیر مختلف پیش‌بینی و اعلام شده
است.
او افزود: بر اساس توافق صورت گرفته بین سازمان راهداری و انجمن‌های صنفی با توجه به یکسر خالی بودن سواری‌های بین‌شهری که باید تا مرز مهران بروند، نرخ کرایه سواری‌های پلاک عمومی بین‌شهری از این پایانه‌مرزی تا ۱۰ مقصد مختلف دو برابر محاسبه می‌شود.