kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۴۶۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴

طنین فریاد مرگ بر اسرائیل علمای فلسطینی در حرم امام حسین‌(ع)

صحن حرم مطهر امام حسین‌(ع) در آستانه اربعین، شاهد حضور شماری از علما و روحانیون مسجدالاقصی فلسطین و طنین‌انداز شدن شعار «مرگ بر اسرائیل» آنان بود.

 

سرویس خارجی-

در حالی که تا اربعین حسینی‌(ع) کمتر از یک هفته باقی است و حضور زائران از کشورهای مختلف در کنار زائران عراقی در حرم امام حسین‌(ع) افزایش یافته است، شبکه تلویزیونی عراقی «آفاق»، دیروز، تصاویری از طنین‌انداز شدن شعار «مرگ بر اسرائیل» در داخل صحن حرم مطهر در کربلا منتشر کرد.
این تصاویر، حضور شماری از علما و روحانیون مسجدالاقصی را نشان می‌دهد که در صحن حرم مطهر برای سایر زائران سخن می‌گویند و یکی از آنها می‌گوید کسی که می‌خواهد راه امام حسین‌(ع) را ادامه دهد، باید برای برقراری عدالت و برابری برخیزد. اما تا زمانی که اسرائیل وجود دارد، عدالت و برابری برقرار نخواهد شد. به گزارش فارس، وی سپس شعار «مرگ بر اسرائیل» را
سر می‌دهد که با همراهی سایر زائران و حاضران در صحن حرم مطهر امام حسین‌(ع) همراه می‌شود و در ادامه، همگی علاوه‌بر سردادن شعار مرگ بر اسرائیل، فریادهای «اسرائیل؛ هرگز هرگز» و «آمریکا؛ هرگز، هرگز» را
سر می‌دهند.
خنثی شدن عملیات داعش
برای نفوذ میان زائران اربعین
خبر دیگر آنکه فرمانده تیپ عاشورای حشد‌الشعبی دیروز اعلام کرد تعدادی از عناصر سازمان تروریستی داعش قصد نفوذ در میان زائران اربعین حسینی در مجاورت استان کربلا را داشتند که نیروهای حشد‌الشعبی موفق به خنثی‌‌سازی آن شده‌اند. «محمد العاشور» گفت: «یک گروه از تیپ عاشورای حشد‌الشعبی عملیات نفوذ عناصر داعش برای هدف قرار‌دادن زائران اربعین را در جرف النصر (شمال بابل)‌ خنثی کرده است.»
به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری عراقی (واع)، سازمان حشد‌الشعبی عراق همچنین از طرح امنیتی و خدماتی ویژه مراسم اربعین رونمایی کرد که در آن
7 هزار و 150 نفر از نیروهای حشد الشعبی مشارکت دارند. در این بیانیه با اشاره به هماهنگی با دیگر نیروهای امنیتی عراق در تأمین امنیت زائران اربعین، آمده است، نیروهای حشد الشعبی در جریان مراسم اربعین امام حسین(ع) روی حمایت و امنیت زائران با هماهنگی نیروهای امنیتی متمرکز می‌شوند تا مانع از تحرکات عناصر تروریستی علیه شهرهای مقدس و زائران اربعین شوند.
گفتنی است، حضور افرادی از مذاهب و ادیان مختلف در این مراسم می‌تواند به همگرایی دینی و مذهبی کمک کند. هر چه بیشتر این مراسم فرامذهبی شود و دربرگیری بیشتری داشته باشد، می‌تواند به عاملی برای نزدیکی انسان‌ها- فارغ از دین و مذهب- تبدیل شود.
لذا باید مراقبت کرد مسائل اختلافی در این مراسم مطرح نشود و بر مشترکات انسانی و الهی تأکید شود. پیاده‌روی اربعین توان تبدیل شدن به یک رویداد جهانیِ فرامذهبی را دارد.