kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۴۲۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶

اخبار کوتاه از فوتبال

 

فرهاد مجیدی ممنوع الکار شد!
سرمربی استقلال با ممنوعیت فعالیت در حوزه فوتبال مواجه شد.
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال جدیدترین آرای خود را در شرایطی اعلام کرد که نام فرهاد مجیدی در بند اول اطلاعیه‌اش دیده می‌شود و در آن عنوان کرده سرمربی استقلال با ممنوعیت فعالیت در حوزه فوتبال مواجه شده است.
سایت فدراسیون فوتبال در شرایطی این رای از کمیته اخلاق را به همراه آرای سنگین دیگری منتشر کرده که هیچ دلیل مشخصی برای ممنوعیت فعالیت فرهاد مجیدی اعلام نکرده و تنها به اعلام خبر محرومیت و جریمه مالی وی بسنده کرده است.
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در بخشی از حکم امروز خود آورده است: «فرهاد مجیدی، سرمربی تیم استقلال تهران به پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است. مجیدی از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه منع شده است و فعالیت وی صرفا پس از اجرای حکم و با اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق امکان‌پذیر خواهد بود.»
مشابه این رای سنگین برای فرهاد مجیدی، دقیقا در بند دوم اطلاعیه فدراسیون فوتبال برای محمد علی‌نژاد، بازیکن فصل گذشته آلومینیوم اراک که در نقل و انتقالات نیم‌فصل به مس کرمان پیوست نیز آمده و دلیل مشخصی برای ممنوعیت کار این بازیکن هم اعلام نشده است.
۱۰ مهر؛ زمان قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال
زمان قرعه کشی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ اعلام شد. قرعه کشی لیگ برتر فصل آینده روز شنبه ۱۰ مهر با حضور مسئولان سازمان لیگ فوتبال ایران و یک نماینده از هر باشگاه لیگ برتری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. مکان و ساعت برگزاری این قرعه کشی متعاقبا اعلام خواهد شد.
روز پرکار نفت آبادان در نقل و انتقالات
سه بازیکن جدید به تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پیوستند. باشگاه نفت آبادان پس از امضای قرارداد با میثم تهی‌دست، مهدی ممی‌زاده، محسن شاملو و فردین یوسفی را نیز به خدمت گرفت. تا اینجای نقل و انتقالات تابستانی توانسته شروین بزرگ، عباس بوعذار، رضا جبیره، احمد گوهری، میثم تهی‌دست، محمد بختیاری، مهدی ممی‌زاده، محسن شاملو و فردین یوسفی را جذب و با طالب ریکانی، محمود مطلق‌زاده، سید فاخر تهامی، محمد غبیشاوی، حسن بیت سعید و محمد اهل شاخه تمدید کند. اردوی تدارکاتی تیم فوتبال نفت آبادان نیز از سوم مهرماه در کردان کرج برگزار می‌شود. نفتی‌ها در این اردو، سه بازی تدارکاتی برگزار می‌کنند.
ازبکستان بیست و سومین حریف ایران در جام‌جهانی فوتسال
تیم ملی فوتسال ایران برای اولین بار با یک تیم آسیایی در جام جهانی فوتسال روبه‌رو می‌شود.
تیم ملی فوتسال ایران پس از صعود از گروه ششم جام جهانی فوتسال، عصر فردا (جمعه) در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها به مصاف تیم ازبکستان خواهد رفت.ازبکستان بیست و سومین تیمی است که در جام جهانی مقابل ایران به میدان می‌رود و تیمی است که ایران بارها در آسیا با آنها روبه‌رو شده و مشکلی برای رویارویی با این تیم ندارد.جالب اینک در ادوار جام جهانی برای اولین بار است که تیم ایران با یک حریف آسیایی روبه‌رو می‌شود و امیدوار است تا بتواند در همین اولین تقابل به اولین پیروزی هم دست پیدا کند.