kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۴۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
آیت‌الله رئیسی در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس:

تجلیل از شهدا، مصون‌سازی نسل جوان است

رئیس‌جمهور گفت: این حرکت عظیم در تجلیل از شهیدان و خانواده شهدا اقدامی در جهت مصون‌سازی نسل جوان است و راه صیانت‌بخشی به نسل امروز و آینده، معرفی عاشورا و امتداد دادن به آن است.


آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور دیروز سه شنبه و در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس در آیین تجلیل و تکریم سراسری از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، اظهار داشت: رمز ماندگاری نام شهیدان و ایثارگران ما در دفاع مقدس، دفاع از حریم و حرم و دفاع از مبانی انقلاب اسلامی در این است که این عزیزان خودشان نیز قدسی شدند و این ماندگاری برای اخلاص در عمل آنها است.
رئیس‌جمهور در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله‌الحسین(ع)، برگزاری نمایشگاه و مراسم تجلیل از شهدا را برای نسل امروز و آینده درس آموز عنوان کرد و افزود: این حرکت عظیم در تجلیل از شهیدان و خانواده شهدا اقدامی در جهت مصون‌سازی نسل جوان است و راه صیانت‌بخشی به نسل امروز و آینده، معرفی عاشورا و امتداد دادن به آن است.
رئیسی با تشکر دوباره از این حرکت ارزشمند و ماندگار، به تاکید مقام معظم رهبری برای گرامیداشت یاد و نام شهدا ‌اشاره کرد و اظهار داشت: دلیل تاکید بر گرامیداشت یاد شهدا این است که هر جا نام شهدا برده شود و مرام آنان مورد توجه قرار گیرد، جهل‌زدایی می‌کند.
رئیس‌جمهور افزود: باید برای جامعه روشن شود که این کشور توسط فقیه جامع‌الشرایطی اداره می‌شود که به مردم نمی‌گوید بروید بلکه خود به مقصد رسیده و دیگران را به سوی مقصد فرامی‌خواند. این نمایشگاه گویای آن است که رهبر و فرمانده ما جایگاه پیشکسوتی همه پیشکسوتان مخلص را در این میدان دارد.
رئیسی تصریح کرد: امروز با جاهلیت مدرنی مواجه هستیم که به علم، فناوری، سلاح و قدرت مالی فراوان مجهز است و می‌تواند زشت‌ترین کارها را به عنوان ارزش به جامعه تحمیل کند و در واقع نداشته ‌های خود را به دنیا تحمیل می‌کند که تجلیل از شهدا می‌تواند نقاب از چهره این جهل مدرن بردارد.
رئیس ‌قوه مجریه در ادامه تجلیل از شهدا را تبیین راه و مرام عاشوراییان توصیف و خاطرنشان کرد: اگرچه دشمنان دین تلاش کردند عاشورا پایان عاشوراییان باشد اما عاشورا تبدیل به روز تولد عاشوراییان شد. مردان نامدار دو روز تولد دارند؛ یکی روز تولد شخص آنهاست و دیگری روز تولد شخصیت آنهاست.
رئیس‌جمهور گفت: به همه خانواده شهدا تبریک می‌گویم چرا که روز شهادت فرزندان و عزیزانشان روز تولد شخصیت آنهاست شخصیت‌هایی که تا همیشه تاریخ در آسمان می‌درخشند و از عالم، جهل‌زدایی می‌کنند.
رئیسی موج بیداری در منطقه را به برکت خون شهدا دانست و اظهار داشت: درست است که باطل هر ازگاهی جولانی در عالم می‌دهد اما قرار حقیقی عالم حق و حقیقت است که در راه شهدا تبلور یافته است و امیدوارم روح شهدا برای موفقیت ما در انجام مسئولیت خطیری که در راه رفع مشکلات کشور برعهده ‌داریم دعا کنند.
وی در این مراسم از خانواده معظم چند شهید دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از جمله خانواده شهید فخری‌زاده و خانواده سردار حجازی و نیز چند تن از جانبازان دفاع مقدس تجلیل کرد.
همچنین در پایان این مراسم از تندیس مرزداران و نیز ۳۲۴ عنوان کتاب در دوره دفاع مقدس رونمایی شد.