kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۳۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴

رونمایی از نسخه جدید شبکه «شاد»‌ با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش

 


سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین رونمایی از نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) گفت: ایجاد این شبکه مهم‌ترین اتفاق در فصل نوین آموزش‌های مجازی است.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی دیروز در آستانه آغاز سال تحصیلی
۱۴۰۱-۱۴۰۰‌، در آیین رونمایی از نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموز «شاد»، اظهار داشت: در آستانه سال تحصیلی، آموزش و پرورش توانست با بهره‌گیری و ارتقای شبکه شاد، این پلتفرم را به بهترین وجه و کارکرد در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار دهد و با کمک تجربه دوساله همکاران، استفاده بهینه از فضای شاد را داشته باشد که این، مهم‌ترین اتفاق در آموزش و پرورش و فضای
تعلیم و تربیت است.
کاظمی افزود: سال تحصیلی جدید را از روز اول مهر در «مدرسه تلویزیونی» ایران و «شبکه شاد»، آغاز خواهیم کرد و البته «بازگشایی حضوری» و حضور دانش‌آموزان در محیط مدارس را هم با کمک همکاران و اولیا و مربیان خواهیم داشت.
وی با قدردانی از حمایت مسئولان صدا و سیما در راه‌اندازی «مدرسه تلویزیونی» گفت: سال گذشته آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی‌های گسترده و عملیاتی و حمایت و همکاری صدا و سیما، مدیران و معلمان، موفق به ارائه آموزش‌های غیرحضوری، استمرار آموزش و ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان شد و بخش عظیمی از روند آموزشی نظام تعلیم و تربیت از طریق شبکه‌های تلویزیونی و بستر فضای مجازی، ارتقا پیدا کرد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت سلامت دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید، بیان داشت: حفظ سلامت دانش‌آموزان، اولویت اول ماست و این مسئله در تمام برنامه‌ها، مدنظر ما بوده است.
کاظمی گفت: بازگشایی حضوری مدارس با توجه به سیاست‌های ستاد ملی کرونا و دستور ریاست‌جمهوری به مدارس اعلام خواهد شد؛ در این زمینه واکسیناسیون معلمان تقریباً به اتمام رسیده و واکسیناسیون اولیای دانش‌آموزان، رانندگان سرویس مدارس و دانش‌آموزان از پایه دوازدهم به پایه‌های پایین‌تر در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار داردکه امیدواریم با اتمام آنها، زمینه حضور دانش‌آموزان در مدارس را داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، ایجاد شده است، افزود: سرانه بهداشتی به حساب مدارس واریز خواهد شد تا مدیران الزامات لازم را مهیا کنند تا فضای امنی را برای حضور دانش‌آموزان در مدارس، فراهم کنیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با شیوع کرونا، تمام ارگان‌ها‌ی کشور، با آسیب‌هایی مواجه شده‌اند، گفت: در آموزش و پرورش نیز با شیوع کرونا، با وجود تلاش‌های همکاران، آسیب‌هایی از جمله افت تحصیلی دانش‌آموزان و نزول کیفیت یادگیری ماندگار برای دانش‌آموزان ایجاد شد که برای رفع آن محتواهای درسی در بالاترین کیفیت با تدریس توانمندترین معلمان، متناسب با زیست بوم جدید و روش‌های جدید ضبط شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.
کاظمی با اشاره به آغاز سال تحصیلی از اول مهرماه بیان داشت: برنامه درسی سال تحصیلی جدید، به مدارس ابلاغ شده و نحوه مدیریت آن اطلاع‌رسانی شده است.
وی ادامه داد: ارتقای شبکه شاد اتفاق خوبی است که ما را با کیفیت بهتری از این پلتفرم رو‌به‌رو می‌کند. امروز با بهبود زیرساخت‌ها ی این پلتفرم، بخش عظیمی از مشکلات که سال قبل در شبکه شاد شاهد آن بودیم را رفع کرده‌ایم. در نسخه جدید شبکه شاد، داشبورد‌هایی در اختیار مدیران قرار‌داده شده که می‌توانند یک نظارت دقیق‌تر و بهتر در مدارس و کلاس داشته باشند و امکان اضافه شدن به تعداد مکالمات و برنامه صوتی که سرعت معلم را بالا برده است ایجاد شده است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: بهبود عملکرد حضور و غیاب دانش‌آموزان، ارتقای ارزشیابی‌ها و برگزاری آزمون‌ها با اعتبار و روایی و استانداردهای بهتر و طراحی کاربردی جدید این پلتفرم، می‌تواند به ماندگاری و حضور دانش‌آموزان کمک کند و این یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در دوران کرونا است.
کاظمی اظهارداشت: شبکه شاد به عنوان شبکه پایدار آموزشی در دوران کرونا و شبکه اصلی ارائه آموزش‌های مجازی و مکمل،در دوران پس از کرونا شناخته شده است که از آن به عنوان ظرفیتی در تحقق «عدالت آموزشی» بهره خواهیم گرفت.
کاظمی گفت: امروز با کمک شبکه «شاد»، بزرگترین کارگاه را در بین دانش‌آموزان معلمان و اولیا خواهیم داشت و شاد را به بزرگترین پایگاه آموزشی تبدیل کردیم که دانش‌آموزان می‌توانند از بهترین تدریس‌ها با وجود معلمان بسیار خوب و فرهیخته استفاده کنند.
ابلاغ جدول توزیع زمان حضور دانش‌آموزان
در «شبکه شاد» و «مدرسه تلویزیونی»
سرپرست وزارت آموزش و پرورش دیروز همچنین جدول توزیع زمان حضور دانش‌آموزان پایه‌ها و دوره‌های تحصیلی مختلف در «شبکه شاد» و «مدرسه تلویزیونی» را برای اجرا از اول مهر ماه، به اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.
این جدول در دو شیفت صبح و بعداز ظهر برای مدارس دوره متوسطه و شیفت صبح برای مدارس دوره ابتدایی تنظیم شده است.