kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۳۰۸
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹

حملات سایبری گسترده به روسیه همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور

در حالی که کمیسیون انتخابات روسیه دیروز اعلام کرد با شمارش ۹۸ درصد آرای انتخابات مجلس دومای روسیه، «حزب روسیه متحد» نزدیک به «ولادیمیر پوتین» توانسته حدود نیمی از کرسی‌های تحت رقابت را تصاحب کند. رئیس‌سازمان تلکام روسیه از حملات سایبری گسترده علیه سیستم رای‌گیری این کشور خبر داده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد، حزب نزدیک به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور با کسب حدود پنجاه درصد آرا توانسته بیشترین تعداد کرسی‌ها را به خود اختصاص دهد. در مقابل، «حزب کمونیست روسیه» با اختلاف زیاد، حدود بیست درصد از آرای این انتخابات را کسب کرد. این در حالی است که «میخائیل اوسیوسکی» رئیس‌شرکت خدمات دیجیتال روسیه موسوم به تلکام در نشست خبری مرکز کمیسیون انتخابات روسیه اعلام کرد که طی روزهای گذشته
19 حمله سایبری علیه سیستم رای‌گیری الکترونیکی این کشور صورت گرفته است که همه آنها خنثی و دفع شده است. وی گفت: «در مجموع
19 حمله سایبری داشتیم که بعضی از آنها خیلی کوتاه بود و فقط چندین دقیقه طول کشید. اغلب حملات روز شنبه و به مدت 5 ساعت و 32 دقیقه به طول انجامید. این حملات از اول صبح شروع و تا میانه‌روز ادامه داشت.»
به نوشته خبرگزاری تاس، حملات سایبری علیه سیستم انتخاباتی روسیه از کشورهای هند، برزیل، ویتنام، لیتوانی، آمریکا، آلمان، روسیه، تایلند، بنگلادش، چین و برخی کشورهای دیگر انجام گرفت. گفتنی است، هشتمین انتخابات دومای دولتی روسیه (مجلس سفلی) طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در سراسر روسیه برگزار شد. علاوه‌بر انتخابات دوما، انتخابات رؤسای شوراهای استانی، شهری و روستایی نیز طی این سه روز برگزار شد.