kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
زاکانی با اشاره به بدهی 80 هزار میلیارد تومانی شهرداری:

ظرفیت‌های زیاد شهر تهران بن‌بستی برای ما نمی‌گذارد

شهردار تهران گفت: شهرداری ۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد اما این به معنای بن بست نیست.

به گزارش پایگاه خبری شهر، علیرضا زاکانی در دیدار با سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهارداشت: شهرداری تهران ۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که ۱۲.۵ هزار میلیارد باید بابت آن سود بانکی پرداخت کنیم اما این به معنای بن بست نیست و شهر ظرفیت‌های زیادی دارد و راه‌های متنوعی وجود دارد که بن بستی برای ما نمی‌گذارد.
زاکانی با بیان اینکه ناجا و شهرداری کارهای پیوسته و در‌هم تنیده با مردم دارند و این نقطه اشتراک آنها است، افزود: خط تلاش بعدی این است که شهر را در مدار نخبگان و مردم پیش ببریم و شهر هوشمندی داشته باشیم و با استفاده از فناوری، کل شهر را در یک اکوسیستم واحد ببینیم.
وی ادامه داد: در برنامه‌های کوتاه مدت و دارای فوریت چند قرارگاه خدماتی در تهران راه‌اندازی خواهد شد و اولین قرارگاهی که از هفته آینده راه‌اندازی می‌شود قرارگاهی در حوزه پسماند، رفت و روب و فضای سبز خواهد بود که در واقع اولویت اول ما است. بخش دوم قرارگاه اجتماعی است و باید مسئولیت خود را در این حوزه بپذیریم، مسئله معتادان متجاهر و کودکان کار هر چند مستقیما به شهرداری ارتباطی پیدا نمی‌کند اما شهرداری باید سهم خود را بپذیرد و با همکاری با ناجا و سایر نهادها چهره شهر را تغییر دهد.
شهردار تهران گفت: بخش سوم ناظر به مسائل فرهنگی و تبلیغی است که با قانون و نظم سرو کار دارد در این بخش نیز ناجا می‌تواند نقش مهمی ایفا کند. بخش بعدی ناظر بر کرونا است؛ در واقع با کرونا باید زندگی کرد و آن را هضم و مهار کرد. بعد از سرفصل بهداشت و درمان، فاصله‌گذاری اجتماعی و احیای شهر و هم خدمات اجتماعی نیز باید دنبال شود. در همین رابطه با وزیر کشور، وزیر بهداشت و رئیس‌جمهور صحبت‌هایی انجام شده و برنامه‌ای تنظیم کردیم تا تمام سرمایه‌ها را به میدان بیاوریم.
اعلام آمادگی ناجا
برای همکاری با شهرداری تهران
همچنین فرمانده نیروی انتظامی نیز در این دیدار گفت: نیروی انتظامی، برای هرگونه همکاری میان ناجا و شهرداری تهران اعلام آمادگی می‌کند.
سردار حسین اشتری افزود: همچنین کارهای نیمه تمامی که از قبل داشتیم را نیز پیگیری خواهیم کرد و ارتباطات و تعامل میان ناجا باید بیشتر از گذشته شده و امیدواریم این هماهنگی، شروع کارهای جهادی و پرمنفعت برای مردم باشد.
اشتری ادامه داد: باید کاری کنیم که در دوره مسئولیت‌مان ابتدا مردم از عملکرد ما راضی باشند و دوم اینکه سربازی برای ولایت باشیم.