kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۶۲۵۱
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
پس از تأمین ماده مؤثره

داروی تحریمی ضد‌تشنج به خط تولید بازگشت

مدیرعامل شرکت سبحان دارو وابسته به گروه دارویی برکت گفت: داروی ضد تشنج «پریمیدون» که به خاطر تحریم‌های دارویی تأمین ماده مؤثره آن با مشکل مواجه شده بود به خط تولید بازگشت.

علی گودرزی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: «پریمیدون ۲۵۰» دارویی است که اکثر پزشکان به ویژه متخصصین مغز و اعصاب برای مبتلایان به صرع‌، آن را تجویز می‌کنند، اما مدتی بود که به خاطر مشکلاتی که تحریم برای انتقال ارز دارو و مواد اولیه دارویی ایجاد کرده ما نمی‌توانستیم ماده مؤثره اولیه آن را تأمین کنیم.
گودرزی افزود: خوشبختانه راه‌های جدیدی گشوده شد و اکنون چهار تُن ماده مؤثره دارویی تأمین شده و بعد از این تولید داروی پریمیدون به صورت مداوم ادامه خواهد یافت، ما به سرعت خط تولید را فعال کردیم و از سه شنبه هم توزیع آن آغاز می‌شود. وی ادامه داد: در حال حاضر می‌توانیم ۸۰ هزار بسته پریمیدون که هر بسته حاوی ۱۰۰ عدد قرص است در هر ماه تولید کنیم و قیمت تمام شده آن برای بیماران یک سوم نمونه خارجی است.
مدیرعامل شرکت سبحان دارو گفت: پریمیدون جزو دارویی‌هایی است که قطع و جایگزین کردن آن بسیار دشوار است و ممکن است باعث تشنج در بیماران شود، دسترسی نداشتن به این دارو باعث بروز مشکلات زیادی برای بیماران شده بود.