kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
از سوی امیر عبداللهیان صورت گرفت

انتصاب باقری، صفری و فتحعلی به عنوان معاونان جدید وزارت خارجه

وزیر امور خارجه علی باقری، مهدی صفری و محمد فتحعلی را به عنوان معاونان سیاسی، دیپلماسی اقتصادی و اداری و مالی وزارت امور خارجه منصوب کرد و عراقچی، ابوالحسنی و مهاجر هم مشاور وزیر امور خارجه شدند.

 



با حکم حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، علی باقری به عنوان معاون سیاسی و جایگزین سید عباس عراقچی، مهدی صفری به عنوان معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و جایگزین سید رسول مهاجر و محمد فتحعلی معاون اداری و مالی و جایگزین علی ابوالحسنی منصوب شدند.
به گزارش فارس، در بخشی از احکام انتصابات معاونان جدید آمده است: امید است با توکل بر خداوند متعال و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، در تحقق سیاست‌ها و راهبردهای دستگاه دیپلماسی به ویژه سیاست خارجی متوازن، فعال، پویا و هوشمند و همفکری و تعامل با معاونان، مدیران و کارشناسان محترم در انجام وظایف محوله موفق باشید.
وزیر امور خارجه در احکام جداگانه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از خدمات معاونان سابق، سید عباس عراقچی (معاون سابق سیاسی)، علی ابوالحسنی (معاون سابق اداری و مالی) و سید رسول مهاجر (معاون سابق دیپلماسی اقتصادی) را به عنوان مشاور وزیر امور خارجه منصوب کرد.
گفتنی است، علی باقری کنی متولد ۱۳۴۶ خورشیدی، فرزند محمدباقر باقری کنی عضو پیشین مجلس خبرگان رهبری و دانش‌آموخته رشته معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق(ع) است که سابقه تدریس اقتصاد در دانشگاه را نیز دارد. وی عهده‌دار سمت‌هایی از جمله مدیرکل اروپای مرکزی و شمالی وزارت امور خارجه، معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل شورای عالی امنیت ملی و معاون امور بین‌الملل و رئیس‌ستاد حقوق بشر قوه قضائیه بوده است.
مهدی صفری نیز پیش از این به عنوان معاون استانداری بوشهر، مدیرعامل و رئیس‌هیئت مدیره صنایع الکترونیک شیراز، معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش و همچنین روسیه و چین، نماینده ویژه در امور دریای خزر و مدیرکل مشترک‌المنافع، معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک‌المنافع و معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه مشغول به فعالیت بوده است.
صفری دارای مدرک دکترای برق و مخابرات است و به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و روسی آشنایی دارد.
فتحعلی نیز سوابقی چون رئیس‌دفتر تحقیقات حوزه معاونت ارتباطات، معاون اداره دوم مشترک‌المنافع، رئیس‌دبیرخانه دریای خزر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان، در طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ سفیر ایران در لبنان و دستیار ویژه وزیر در امور راهبردی را در کارنامه خود دارد.