kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۹۲۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸

میزبانی عجیب ژاپن در مسابقات والیبال قهرمانی آسیا

 


کمبود وعده‌های غذایی مشکل اصلی ملی‌پوشان والیبال ایران بوده که این موضوع تاکنون حل نشده است.
بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ۲۱ شهریورماه به میزبانی ژاپن درحال پیگیری است که تیم ملی والیبال ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در گروه B قرار داشت و با تیم‌های پاکستان، تایلند و هنگ‌کنگ بازی کرد و با برتری برابر این تیم‌ها به مرحله بعدی راه یافت. در مرحله دوم این رقابت‌ها ملی‌پوشان والیبال ایران ساعت 10:30 امروز با کره جنوبی دیدار می‌کند.
نکته قابل توجه این رقابت‌ها میزبانی عجیب ژاپنی‌ها است. در روزهای اولیه ورود تیم‌ها به ژاپن، غذای تهیه شده برای اعضای تیم‌ها با شرایط تغذیه کشورهای اسلامی همخوانی نداشت و این موضوع مورد اعتراض تیم‌های ایران، قطر، بحرین، پاکستان، کویت و عربستان سعودی قرار گرفت.از همان ابتدای رقابت‌ها کیفیت و حجم غذای ارائه شده مناسب نبود و این موضوع نیز یکی از مواردی بود که از سوی تیم‌ها از جمله ایران نسبت به آن به کمیته مسابقات و نماینده کنفدراسیون والیبال آسیا اعتراض شد.
عطایی در این باره تاکید کرد: « در حال حاضر مشکل اصلی ما میزبانی و کیفیت و کمیت غذا است. در تورنمنت‌های بزرگ غذا یکی از فاکتورهای مهم محسوب می‌شود. باید بگویم که امروز تنها به ۶ بازیکن غذا رسیده است و مجبور شدیم برای چندمین بار ساندویچ بخوریم!»
این مشکل با گذشت زمان حل نشد و تا پایان دور مقدماتی طبق صحبت‌های ملی‌پوشان همچنان وجود دارد. پاسور تیم ملی در واکنش به مشکلات میزبانی ژاپن پس از پیروزی مقابل پاکستان اظهار کرد: «هر چه که درباره میزبانی ژاپنی‌ها لازم بود، قبلا گفته شد. جام جهانی و المپیک با شرایط بسیار خوبی برگزار شد و نمی‌دانم حالا چه اتفاقی افتاده است!