kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۹۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸

تزریق یک میلیون و ۳۴۸ هزار دُز واکسن در شبانه روز گذشته

 

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای از شناسایی ۱۹۷۳۱ بیمار جدید کووید۱۹ در شبانه روز گذشته خبر داد.
به گزارش وبدا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است: تا‌کنون ۲۶ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۳۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۷۵ هزار
و ۶۰۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌‌های تزریق شده در کشور به ۳۹ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۷۳۴ دُز رسید. در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۱۸۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است؛ افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند. از 23 تا ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۷۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۱۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۳۸۷ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۴۵۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۵ هزار و ۶۱۹ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون ۴ میلیون ۶۵۴ هزار و ۵۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۷ هزار و ۵۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا‌کنون ۳۰ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۷۳۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۱۶۸ شهر کشور در وضعیت قرمز،
۲۰۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۷۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.