kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
انگلستان

موج جدید کرونا در راه است



دانشمندان نگران هستند در صورتی که دولت انگلستان اقدامی نکند و آمار مبتلایان جهش یابد، پیشگیری‌ها عملی نخواهد بود و دولت به محدودیت‌های سخت‌تری نیاز پیدا خواهد کرد.
به گزارش فارس به نقل از گاردین، مشاوران علمی دولت انگلستان(سیج) از وزرا خواسته‌اند تا اقدامات پیشگیرانه را سریع‌تر در پیش بگیرند، در غیر این صورت خطر ۲،۰۰۰ تا ۷،۰۰۰ بستری روزانه بیماری کرونا در ماه آینده همزمان با بازگشایی مدارس و اداره‌ها این کشور را تهدید می‌کند. این مشاوران علمی معتقدند اگر اقدامات پیشگیرانه سریع انجام شود، پیش از آنکه تعداد مبتلایان بالا برود، حتی اگر اقدامات شدید نباشدمی‌تواند برای ثابت نگه داشتن نمودار ابتلا به ویروس کرونا کافی باشد و از موج مخرب بستری‌ها جلوگیری کند.
با وجود آنکه ۸۱ درصد از شهروندان انگلیسی بزرگسال دو دوز واکسن خود را دریافت نموده‌اند، نزدیک به ۶ میلیون نفر همچنان واکسینه نشده‌اند و اکنون که اغلب محدودیت‌ها برداشته شده، نسبت به سویه بسیار مسری دلتا آسیب‌پذیر هستند. پیشنهادات گروه علمی سیج همزمان با اعلام اقدامات پیشگیرانه پاییز و زمستان توسط دولت منتشر شد که شامل ماسک اجباری، گواهی واکسن و پیشنهاد کار در خانه است، اگر چه اجبار به انجام آن‌‌ها در حال حاضر کمتر شده‌ است. دانشمندان نگران هستند در صورتی که دولت انگلستان اقدامی نکند و آمار مبتلایان جهش یابد، چنین پیشگیری‌های آسانی دیگر عملی نخواهد بود و دولت به محدودیت‌های سخت‌تری نیاز پیدا خواهد کرد تا بتواند فراگیری و بستری‌های رو به افزایش را کنترل کند.
این در حالی است که اخیرا دولت این کشور اعلام کرده برای حضور در کلوپ‌های شبانه نیاز به ارائه گواهی واکسن نیست. این موضوع به‌علت سربسته‌بودن این فضاها و حضور جمعیت انبوه، با انتقاد کارشناسان این کشور مواجه شده است. «استفان رایچر»، یکی از دانشمندانی که در زمینه علوم رفتاری به دولت مشاوره می‌دهد، در این خصوص گفته این موضوع نگران‌کننده است که دولت هیچ کاری برای ایمن‌‌سازی این مکان‌ها انجام نداده‌است. طبق مدل‌‌سازی انجام شده توسط دانشمندان، آمار بستری‌ها ممکن است ماه آینده به اوج خود برسد و در فصل زمستان در حالت اوج باقی بماند.