kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا قسر در رفت

اولسان برنده فینال زودرس شرق آسیا

 

تیم فوتبال اولسان هیوندای کره جنوبی در ضربات پنالتی از سد ناگویا گرامپوس گذشت و به دور یک چهارم نهایی صعود کرد.
تیم‌های اولسان هیوندای کره جنوبی و کاوازاکی فرونتاله ژاپن در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه دیروز به وقت تهران به مصاف هم رفتند که در پایان تیم کره‌ای پس از تساوی بدون گل در ۱۲۰ دقیقه در ضربات پنالتی با نتیجه سه بر ۲ به برتری
رسید.
این یک فینال زودرس در منطقه شرق بود. دو تیمی که در مرحله گروهی بهترین عملکرد را بین تمام تیم‌ها داشته و به ۱۸ امتیاز کامل رسیدند خیلی زود به پست هم خوردند. جدال نزدیک نمایندگان کره و ژاپن بدون رد و بدل شدن گل در ۱۲۰ دقیقه تمام شد تا ضربات پنالتی مشخص‌کننده سومین تیم صعود‌کننده به یک چهارم نهایی باشد. در ضیافت پنالتی‌ها ۱۰ پنالتی زده شد که نیمی از آنها به گل تبدیل شد و نیمی دیگر به هدر رفت. سهم تیم اولسان هیوندای سه گل بود و سهم کاوازاکی فرونتاله ۲ گل. لی چونگ یونگ، یون ایل لوک و یون بیت گارام برای مدافع عنوان قهرمانی گلزنی کردند و در سوی مقابل کیی چینن و داییا تونو توانستند گلزنی کنند. هر یک از دو دروازه‌بان یک پنالتی را سیو کردند و الباقی پنالتی‌ها یا به تیر خورد یا راهی اوت شد.اولسان با پیروزی انتقام شکست دیگر نماینده کره یعنی دائگو مقابل ناگویا را گرفت.
پیش از این بازی تیم فوتبال ناگویا گرامپوس ژاپن با غلبه بر تیم دائجو کره جنوبی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. در این بازی که در نهایت با نتیجه ۴ بر ۲ به سود ناگویا به اتمام رسید «یاکوب سرژوک» بازیکن ناگویا سه گل به ثمر رساند و نقش اصلی را در پیروزی و صعود تیمش ایفا کرد تا نماینده ژاپن نخستین تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی از منطقه شرق آسیا باشد.
برنامه دیدارهای مرحله یک هشتم
برنامه سایر دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
چهارشنبه 24 شهریور 1400
*چونبوک موتورز................................ پاتوم تایلند (ساعت 13)
*سرزو اوزاکا........................... پوهانگ استیلرز(ساعت 13:30)